| 1 | 
                        Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturur. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 2 | 
                        Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliği kazanır. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 3 | 
                        Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisi kazanır. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 4 | 
                        Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlar ve sürece dahil eder. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 5 | 
                        Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneği kazanır. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 6 | 
                        Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip eder. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 7 | 
                        Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alır ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisi kazanır. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 8 | 
                        Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetir. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 9 | 
                        Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 10 | 
                        Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirir. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 11 | 
                        Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayış kazanır. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 12 | 
                        Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahiptir. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 13 | 
                        Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış kazanır. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 14 | 
                        Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisi kazanır. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                            
                                    
                        | 15 | 
                        Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanır. | 
                                                                              | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      | 
                                                      |