AKTS - Serbest El Çizim Teknikleri
Serbest El Çizim Teknikleri (EUT113) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Serbest El Çizim Teknikleri | EUT113 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ürün tasarımı kapsamında, öğrencinin serbest el çizim tekniklerini öğrenip, hızlı ve etkin şekilde kullanmasını, el ve göz koordinasyonunu geliştirmesini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ürün tasarımı kapsamında, serbest el çizim tekniklerinin hızlı ve etkin bir şekilde kullanılması, fikir geliştirme ve görsel anlatım becerilerinin geliştirilmesi, el ve göz koordinasyonunun kazanılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriğinin anlatılması, eskiz nedir, eskiz örnekleri gösterilmesi, gerekli malzemelerin listesinin verilmesi, öğrencilerin fotoğraflarının çekilmesi | |
2 | Çizim araç gereçlerinin anlatımı, kurşun kalem, tükenmez kalem, teknik kalem, markör, çizim ısınma hareketleri, çizgi, çizgi çeşitleri, çizgi kalınlıkları, daire, kare, paralel çizgi egzersizleri, ödev verilmesi | |
3 | Ortografik projeksiyon anlatımı, çizim ve egzersizler, ödev verilmesi | |
4 | Perspektif çizim anlatımı (1,2,3 kaçış noktalı), temel formların perspektif yerleşimi, eşit parçalara bölme, küp açılımı, küp, silindir, elips, oklar, ödev verilmesi | |
5 | Kontur çizgileri, form, formları algılama, temel formlara indirgeme, ışık, gölge, tarama, ton, ödev verilmesi | |
6 | Kesit ve patlamış görüntü, arka plan, renk teorisi, renklendirme, markör tekniği, malzeme, doku, ödev verilmesi | Dokulu eşya getirilmesi |
7 | Anatomik referans kullanımı, kafa çizimi, ödev verilmesi | İnsan resmi bulunan dergi getirilmesi |
8 | Anatomik referans kullanımı, insan vücudu ve el çizimi, ödev verilmesi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Kompozisyon için mini resimler, kompozisyon, resimli taslak (storyboard), senaryo geliştirme, ödev verilmesi | |
11 | Kentsel eskiz, fotoğraf etüdü, ağaç, bitki, ödev verilmesi | Dış mekan fotoğrafı getirilmesi |
12 | Dijital ortamda çizim ve renklendirme, hızlı fikir eskizleri, ödev verilmesi | Tablet veya benzeri dijital çizim malzemesi getirilmesi |
13 | Hızlı fikir eskizleri, ödev verilmesi | |
14 | Hızlı fikir eskizleri, ödev verilmesi | |
15 | Hızlı fikir eskizleri, ödev verilmesi | |
16 | Final Uygulaması ve Eskiz Defterlerinin Teslimi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. - Drawing for Product Designers, Kevin Henry - Sketching, The Basics, Koos Eissen & Roselien Steur - Sketching, Drawing Techniques for Product Designer, Koos Eissen & Roselien Steur - Drawing Ideas, Mark Baskinger & William Bardel |
---|---|
2. - How to Draw, Scott Robertson & Thomas Bertling - Design Sketching, Erik Olofsson & Klara Sjölén - 500 Sketches, Spencer Nugent - Product Sketches from Rough to Refined, Andres Parada - Rapid Viz, Hanks & Belliston | |
3. - Pen and Ink Drawing: A Simple Guide, Alphonso Dunn |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 12 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 42 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | X | ||||
15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 1 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 12 | 1 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |