AKTS - Ürün Odaklı Ambalaj Tasarımı
Ürün Odaklı Ambalaj Tasarımı (EUT351) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ürün Odaklı Ambalaj Tasarımı | EUT351 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Alan Seçmeli Ders | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Tasarım ilke ve prensiplerinin görsel uygulamalarla öğretilmesi | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Endüstri ürünleri için ambalaj tasarımı konusunda hem 2 boyutlu olarak çizim ve eskiz hem de 3 boyutlu olarak modelleme ve maket yapımı. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi | |
| 2 | Ambalajlı ürünlerin analizi; yiyecek-içecekler, ofis malzemeleri, elektronik eşyalar, temizlik malzemeleri, evcil hayvan ürünleri, kozmetik ürünler... | Alan araştırması | 
| 3 | Ambalajın işlevleri: 1) muhafaza/dağıtım/nakliye 2) iletişim | Sunum hazırlama | 
| 4 | Pazarlama ve ambalaj | Becer, E. (2014). Ambalaj Tasarımı. Dost. | 
| 5 | Tasarım, kullanıcı, tüketici ve ikna | Becer, E. (2014). Ambalaj Tasarımı. Dost. | 
| 6 | Etiket tasarımı: Pazarda rekabet Kanuni zorunluluklar | Proje 1 | 
| 7 | Kutu tasarımı: Malzeme Ergonomi | Jackson, P. (2012). Structural packaging. Laurence King Publications. | 
| 8 | Kutu tasarımı Üretim Yaratıclık | Proje 2 | 
| 9 | Görsel İletişim | Becer, E. (2014). Ambalaj Tasarımı. Dost. | 
| 10 | Görsel İletişim | Becer, E. (2014). Ambalaj Tasarımı. Dost. | 
| 11 | Ambalajda yaratıcı fikirler | proje 3 | 
| 12 | Ambalajda yaratıcı fikirler | proje 3 | 
| 13 | Sürdürülebilir ambalaj | Proje 4 | 
| 14 | Ambalaj Sanayii | Alan araştırması | 
| 15 | Ambalaj Sanayii | Sunumlar | 
| 16 | Sergi Hazrılıkları | Sergi Hazrılıkları | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Becer, E. (2014). Ambalaj Tasarımı. Dost. | 
|---|---|
| 2. Jackson, P. (2012). Structural packaging. Laurence King Publications. | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Klimchuk, M. R., & Krasovec, S. A. (2013). Packaging design: Successful product branding from concept to shelf. John Wiley & Sons. | 
| 4. Kirkpatrick, J. (2009). New packaging design. Laurence King | |
| 5. http://www.csun.enculture.com/linksresources/ https://dzineblog.com/packaging-design-inspiration-part-3/ http://www.packagingoftheworld.com/ http://www.ambalaj.se/ http://beachpackagingdesign.com/boxvox/page/2 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 2 | 20 | 
| Projeler | 4 | 70 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 10 | 
| Toplam | 7 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturur. | X | ||||
| 2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliği kazanır. | X | ||||
| 3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlar ve sürece dahil eder. | X | ||||
| 5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneği kazanır. | X | ||||
| 6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip eder. | X | ||||
| 7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alır ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetir. | X | ||||
| 9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
| 11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayış kazanır. | X | ||||
| 12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
| 13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış kazanır. | X | ||||
| 14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisi kazanır. | X | ||||
| 15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 4 | 4 | 16 | 
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 1 | 2 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 9 | 9 | 
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
