AKTS - Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Görselleştirme
Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Görselleştirme (EUT362) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Görselleştirme | EUT362 | Alan Seçmeli | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Alan Seçmeli Ders | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Tasarlanan ürünü foto-gerçekçi olarak görselleştirmenin öğretilmesi | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Ürün tasarımlarını bilgisayar programları yardımı ile en iyi şekilde görselleştirip sunma. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | V-Ray Programına Giriş | Kaynak olarak verilen dökümanların incelenmesi | 
| 2 | V-Ray Programına Giriş ve Program Ayarları | Programın arayüzünün incelenmesi | 
| 3 | Işık Bilgisi | Işık ve aydınlatma konularının incelenmesi | 
| 4 | Malzeme Bilgisi | Malzemeyi oluşturan parlama, yüzey resmi, şeffaflık, yansıtma gibi özelliklerin incelenmesi | 
| 5 | Malzeme Bilgisi | Malzemeyi oluşturan parlama, yüzey resmi, şeffaflık, yansıtma gibi özelliklerin incelenmesi | 
| 6 | Hazır Malzemelerin Kullanılması | Hazır malzemelerin internetten kullanıma yönelik inceleme yapılması | 
| 7 | Kamera Bilgisi | Kamera, objektif, lens, apertür hızı gibi konuların incelenmesi | 
| 8 | Kamera Bilgisi | Kamera, objektif, lens, apertür hızı gibi konuların incelenmesi | 
| 9 | Sahne Yaratma ve Düzenleme | Sahneyi oluşturan kamera, perde, ortam, ürün ve ışık organizasyonlarının incelenmesi | 
| 10 | Sahne Yaratma ve Düzenleme | Sahneyi oluşturan kamera, perde, ortam, ürün ve ışık organizasyonlarının incelenmesi | 
| 11 | I. Vize sınavı | Geçmiş konuların tekrarı | 
| 12 | Sahne Yaratma ve Düzenleme | Ürünü en iyi şekilde gösteren sahne düzenlerine ait örneklerin incelenmesi | 
| 13 | Sahne Yaratma ve Düzenleme | Ürünü en iyi şekilde gösteren sahne düzenlerine ait örneklerin incelenmesi | 
| 14 | İleri Malzeme Hazırlama ve Görselleştirme Teknikleri | İstenen malzemelerin ve sahnelerin hazırlanması konusunda inceleme ve araştırma | 
| 15 | İleri Malzeme Hazırlama ve Görselleştirme Teknikleri | İstenen malzemelerin ve sahnelerin hazırlanması konusunda inceleme ve araştırma | 
| 16 | Genel Tekrar | Tüm konulara ait eksik bilgilerin saptanması ve yeni örneklerin neler olabileceğinin ve nasıl uygulanabileceğinin araştırılması | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Vray The Complete Guide 2nd Edition / Francesco Legrenzi | 
|---|---|
| 2. 3DS Max 2011 ile görselleştirme/ Emrah Çelik / Değişim Yayınları | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Vray Tutorials / Chaos Group | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 18 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturur. | X | ||||
| 2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliği kazanır. | X | ||||
| 3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlar ve sürece dahil eder. | |||||
| 5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneği kazanır. | X | ||||
| 6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip eder. | X | ||||
| 7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alır ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetir. | X | ||||
| 9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
| 11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayış kazanır. | X | ||||
| 12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
| 13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış kazanır. | X | ||||
| 14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisi kazanır. | X | ||||
| 15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 4 | 4 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 | 
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
