AKTS - Yenilikçi Görsel Anlatı

Yenilikçi Görsel Anlatı (ART285) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yenilikçi Görsel Anlatı ART285 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders kapsamında görsellerin ve görsel anlatımın; kişisel ifade, tasarım, öğrenme, iletişim ve etkileşimdeki yeri ve yenilikçi yaklaşımların öneminin irdelenmesi hedeflenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel okuryazarlığın gelişmesi
  • Kişisel tarz ve/veya çeşitli sanat akımlarının yorumlanması ve çözümlenmesine yönelik yeterliliğin geliştirilmesi
  • Bir fikrin farklı sunum yöntem ve üretim tekniklerine göre yenilikçi bir yaklaşım ile görselleştirilmesi aşamalarına yönelik yeterliliğin kazanılması
  • Belirlenen bir içeriğe yönelik bilimsel araştırma yürütme, kritik alma ve gerekli düzenlemeleri yaparak sunma yeterliliğinin geliştirilmesi
  • Hangi durumlarda hangi görsel anlatım türünün en uygun olacağına yönelik değerlendirme yapabilme yeterliliğinin kazanılması
Dersin İçeriği Görsel anlatım süreçlerinin seçilen örnek eserler aracılığı ile irdelenmesi; belirlenen bir görsel anlatım türüne yönelik araştırma raporunun hazırlanması; görsellerin ve/veya görsel anlatımın düşünme, karar verme, kişisel ifade ve iletişimdeki etkinliğine yönelik bilgilendirme ve değerlendirme; yenilikçi yaklaşımların görsel anlatı uygulamalarına etki

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Görsel Anlatımın Tanımlanması: Amaç, türler, üretim metodları ve gereksinimler
2 Görselin Tanımlanması: Türler, örnekler ve üretim metodları Yenilikçi Sanatçının Tanımı ve Yenilikçi Yaklaşımı Sanatsal Çalışmalara Adapte Etme
3 Sabit ve Üretilen Görseller: El ile ve/veya dijital olarak çizim, boyama, gruplandırma, şekil verme gibi birveya birden fazla metodun kullanılması ile var edilen görseller ve/veya objeler
4 Sabit ve Kaydedilmiş Görseller: Analog veya dijital olarak fotoğraflama, modelleme veya işleme gibi bir veya birden fazla metodun kayıt edebilme özelliği ile elde edilen görseller
5 Hareketli Görseller ve Hareketin Yaratılması: Kare kare pozlandırma ve görüntüleme ile hareket algısı yaratacak şekilde görsellerin yaratılması
6 Hareketli Görseller ve Hareketin Kaydedilmesi: Canlı varlıkların veya hareket etmekte olan cisim veya objelerin kaydedilmeleri ile elde edilen görseller
7 Ara Sınav
8 Görsel Anlatımın Bileşenleri: Bakış Açısı ve Kompozisyon
9 Görsel Anlatımın Bileşenleri: Işık, Renk ve Doku
10 Görsel Anlatımın Bileşenleri: Ses
11 Kişisel Araştırma Projesi: Kapsam ve amacın tanımlanması ve sunumu
12 Kişisel Araştırma Projesi: Araştırma süreci ve veri toplanması
13 Kişisel Araştırma Projesi: 1. Değerlendirme
14 Kişisel Araştırma Projesi: Rapor revizyonu
15 Kişisel Araştırma Projesi: Rapor Teslimi
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Block, B. (2007). The Visual Story: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. Oxford. Focal Press Publishing.
2. Caplin, S., Banks, A. ve Holmes, N. (2003). The Complete Guide to Digital Illustration. East Sussex: Ilex Press
3. Ching, F. D. K. (1989). Drawing: A Creative Process. Wiley Publishing
4. Dahaner, S. (2004). The Complete Guide to Digital 3D Design. East Sussex: Ilex Press.
5. Selby, A. (2009). Animation in Process. Laurence King Publishing.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 7 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 25
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 25 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 7 2 14
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 8 1 8
Sunum/Seminer Hazırlama 1 14 14
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Toplam İş Yükü 100