AKTS - Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler
Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler (ART290) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler | ART290 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Müze bilgisi Müzenin önemini kavrayabilme Müze’de eser incelemesi yapabilme |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Müze kavramı ve tarihsel gelişimi, müze araştırma-ları yaratıcı düşünme ve güncel yaklaşımlar, Dünyada ve Türkiye?de çağdaş müzecilik ve yenilikçi uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müze nedir? Müze Türleri nelerdir? | |
| 2 | Batı’da müzeciliğin gelişimi | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 3 | Osmanlı ve Türkiye’de Müzeciliğin gelişimi | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 4 | Müze ve müzecilikle ilgili tanımlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 5 | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 6 | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu | |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunundan tanımlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 9 | Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 10 | Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 11 | Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 12 | Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | |
| 13 | Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 14 | Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 15 | Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Yayınları. |
|---|---|
| 2. Ünver, E. (2010). Müze ve Müzecilik Ders Notları. Atılım Üniversitesi. | |
| 3. Zilcioğlu, Ş. (2008). Prof. Dr. Bekir Onur, Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi, Ankara: Ürün Yayınları. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturur. | |||||
| 2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliği kazanır. | |||||
| 3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlar ve sürece dahil eder. | |||||
| 5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneği kazanır. | |||||
| 6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip eder. | |||||
| 7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alır ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisi kazanır. | |||||
| 8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetir. | |||||
| 9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
| 10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
| 11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayış kazanır. | |||||
| 12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
| 13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış kazanır. | |||||
| 14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisi kazanır. | |||||
| 15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 11 | 2 | 22 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
