AKTS - Yarışma Odaklı Tasarım

Yarışma Odaklı Tasarım (EUT451) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yarışma Odaklı Tasarım EUT451 1 2 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Bülent Ünal
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, piyasada süregelen endüstri ürünleri tasarım yarışmalarına proje hazırlayıp katılmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ürün tasarım sürecinde okul ve ders hocasından bağımsız olarak yarışmanın belirlediği teslim tarihine uygun olarak proje hazırlar.
  • Bu sayede profesyonel hayata yönelik deneyim kazanır.
  • Zaman kullanımını öğrenir.
  • Seçilen yarışmanın gerekliklerine göre çizim, sunum, maket hazırlar.
  • Şartname doğrultusunda projeyi neticelendirme konusunda deneyim kazanır.
Dersin İçeriği Belirlenen tasarım yarışmalarına zamanlama ve şartname usülleri göz önünde bulundurularak katılım.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Yarışmalara karar verilmesi ve başvuru için sıraya sokulması Yarışma araştırması
3 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
4 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
5 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
6 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme Project development
7 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun hazırlanması Sunum hazırlama
8 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun tamamlanması ve yarışmaya katılım Proje sonlandırma
9 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme Proje geliştirme
10 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme Proje geliştirme
11 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme Proje geliştirme
12 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme Proje geliştirme
13 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun hazırlanması Sunum hazırlama
14 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun tamamlanması ve yarışmaya katılım Sunum hazırlama
15 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun hazırlanması Sunum hazırlama
16 Yarışmaya Katılım Proje sonlandırma

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 30
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 20
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 3 60
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 10
Toplam 20 120
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 90
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 10
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme X
2 Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma X
3 Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma X
4 Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme X
5 Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma X
6 Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme X
7 Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma X
8 Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme X
9 Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma X
10 Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme X
11 Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma X
12 Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma X
13 Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma X
14 Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma X
15 Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 1 10
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 75