AKTS - Dermatoloji I

Dermatoloji I (MED502) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dermatoloji I MED502 10 20 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
MED192, MED292, MED392
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan, Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Elif Demirci Saadet
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ülkemizde en sık karşılaşılan dermatolojik sorunları teşhis etmek ve tedavilerini gerçekleştirmek; derinin sık görülen bakteriyel, paraziter, mantar ve viral enfeksiyonlarını sınıflandırarak ayırıcı tanı ve tedavilerini yapmak; derinin iyi huylu ve kötü huylu tümörlerini tanıyarak hastayı yönlendirmek; acil girişim gerektiren dermatolojik hastalıkların birinci basamak acil tedavilerini gerçekleştirmek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ayrıntılı ve güvenilir bir dermatolojik anamnez alır
  • Derinin yapısı ve elementer lezyonları tanımlayabilir
  • Derinin sık görülen bakteriyel, paraziter, mantar ve viral hastalıklarını sınıflayabilir, ayırıcı tanı ve tedavisini yapabilir
  • Derinin sık görülen iyi huylu ve kötü huylu tümörlerini tanıyarak hastayı ilgili merkezlere yönlendirebilir
  • Dermatoloji ile ilgili küçük cerrahi girişimleri bilir ve uygular
  • Allerjik ve inflamatuvar hastalıkların ayırıcı tanısını yaparak bu hastalıkları tedavi edebilir
  • Acil girişim gerektiren dermatolojik hastalıkları (ürtiker, anjioödem, eritrodermi,toksik epidermal nekrolizis gibi) tanır ve birinci basamak acil tedavilerini yaparak uygun koşullarda sevk eder.
  • Dermatolojik laboratuvar testlerini bilir ve hastaların ihtiyacı doğrultusunda istekte bulunur.
Dersin İçeriği Derinin yapısı fonksiyonları ve elementer lezyonları; derinin sık görülen bakteriyel, viral, parazitik, fungal hastalıkları; derinin sık görülen benign ve malign hastalıkları; derinin alerjik hastalıkları; derinin büllöz hastalıkları; derinin papüller ve skuamöz lezyonları; dermatolojik aciller ve tedavi prensipleri; seksüel yolla bulaşan hastalıklar; psöriasis; Behçet hastalığı; alopesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derinin yapısı ve fonksiyonları; derinin elementer lezyonları; derinin sık görülen bakteriyel, paraziter, mantar ve viral hastalıkları; derinin sık görülen iyi huylu ve kötü huylu tümörleri; derinin allerjik hastalıkları; klinik hasta izlemi; poliklinik hasta muayenesi ve reçetelerin değerlendirilmesi; Derinin büllöz hastalıkları; derinin papüller ve skuamöz hastalıkları; dermatolojik cerrahi işlemlere pratik yaklaşımlar -
2 Dermatolojik aciller ve tedavi prensipleri; klinik hasta izlemi; poliklinik hasta muayenesi ve reçetelerin değerlendirilmesi; Cinsel yolla bulaşan hastalıklar; psöriasis; Behçet hastalığı; ekzemalar; alopesi, terleme bozuklukları ve vitiligo; klinik hasta izlemi; poliklinik hasta muayenesi ve reçetelerin değerlendirilmesi SINAV -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Andrews' Diseases of the Skin, 13th Edition, Clinical Dermatology Authors: William D. James & Dirk Elston & James R. Treat & Misha A. Rosenbach & Isaac Neuhaus, Elsevier, 2019
2. Dermatopathology, 3rd Edition, Authors: Dirk Elston & Tammie Ferringer & Christine J. Ko & Steven Peckham & Whitney A. High & David J. DiCaudo, Elsevier, 2018

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 2 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 80
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. X
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 2 10 20
Laboratuar
Uygulama 2 20 40
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 80