AKTS - İç Mimarlıkta Sürdürülebilirlik
İç Mimarlıkta Sürdürülebilirlik (ICM534) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İç Mimarlıkta Sürdürülebilirlik | ICM534 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı, İç mimarlık tasarım sürecinde yer alan tasarım ilke ve yöntemlerini sürdürülebilirlik kriterleri kapsamında inceleyerek, iç mimarlık ve sürdürülebilirlik ilişkisi değerlendirilecektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İç mekan tasarım sürecini şekillendiren tasarım ilkeleri ve tasarım metodları ile sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tasarım kriterleri; sürdürülebilir tasarım yaklaşımı ve çevre bilinci verileri ile gelişen doğaya uyumlu yapı ve iç mekan tasarımları; sürdürülebilir tasarım doğrultusunda ekolojik tasarım, ekolojik çevre, yeşil yapı, çevre dostu, sıfır emisyon. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması | Dersin içeriği ile ilgili okuma yapılması. |
| 2 | Sürdürülebilirlik ilkeleri ve tarihçesi | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
| 3 | Sürdürülebilirlik kavramının iç mimarlık açısından değerlendirmesi | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
| 4 | Sürdürülebilir iç mekân ölçütleri | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
| 5 | Sürdürülebilir iç mekân ölçütleri | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
| 6 | İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarım ilkeleri ve amaçları | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
| 7 | İç mimarlık tasarım yöntemleri ve sürdürülebilirlik | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
| 8 | İç mimarlık tasarım yöntemleri ve sürdürülebilirlik | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
| 9 | İç mimarlık tasarım yöntemleri ve sürdürülebilirlik | Dönem ödevi konusunun seçimi ile ilgili tartışma |
| 10 | Teorik alt yapı için kullanılacak kaynakçalar hakkında değerlendirme | Dönem ödevi ile ilgili okumaların yapılması |
| 11 | Dönem ödevi konusunun seçimi ile ilgili tartışma | Dönem ödevi konusu ile ilgili literatür taraması, araştırma sorusu ve hipotezler belirlenmesi |
| 12 | Dönem ödev konusu, içeriği ve metodolojisi ile ilgili tartışma | Dönem ödevi ile ilgili araştırma metodolojisi oluşturulması |
| 13 | Dönem ödev konusu, içeriği ve metodolojisi ile ilgili tartışma | Dönem ödevi ile ilgili rapor ve sunuma hazırlık |
| 14 | Dönem ödevi teslimi ve tartışma | Dönem ödevi ile ilgili rapor ve sunuma hazırlık |
| 15 | Sunum | Sunum |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Yılmaz, M. (2008). Sustainable Housing Design Considerations For Turkey. Ankara, Hacettepe University Pablications. |
|---|---|
| 2. Yılmaz, Z., Ok, V., Koçlar Oral, G., Yener, A ve Manioğlu, G. (2006). Sustainable Strategies in The Energy Efficient Design And Construction Of Buildings For Turkey and Ireland. İTÜ Araştırma Fonu, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. | |
| 3. Papanek, D. (1995). Materials, Sustainable Building Technical Manual. Public Technology Inc. Usgbc. | |
| 4. Demirarslan, D. ve Demirarslan, K.O. (2009). Interior Design For Sustainability. Kocaeli Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Yayınları. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | 1 | 45 |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 4 | 95 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | |||||
| 3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | |||||
| 4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | |||||
| 5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | |||||
| 6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | |||||
| 7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | |||||
| 8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |||||
| 10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
