AKTS - Kültürel Miras Yönetimi

Kültürel Miras Yönetimi (ICM527) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kültürel Miras Yönetimi ICM527 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Şule Pfeiffer-Taş
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Kültürel mirasın kapsamı, korunması, tanıtımı, yönetimi konularında bilgi edinilerek sorunların koruyarak çözümüne yönelik beceri geliştirmek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kültürel mirasın kapsamı ve yasal çerçevelerini öğrenir.
  • Kültürel mirasın korunarak yönetilmesi konusunda kuramsal bilgi elde eder.
  • Kültürel miras yönetimi konusundaki uygulamalara eleştirel bir bakış kazanır.
  • Kültürel miras ile kültür ekonomisi ilişkisi konusunda karşılaştırmalı değerlendirme yetisi geliştirir.
  • Mimari miras, yeniden işlevlendirme ve sürdürülebilirlik arasında ilişki kurarak çözüm geliştirmeye yönelik düşünmeyi öğrenir.
  • Kültürel mirasın tanıtımı ve sergilenmesi konusunda yeni teknolojilerin kullanımı ile ilgili son gelişmeleri tanır.
  • Endüstriyel miras ve korunması konusunda bilgi kazanır.
Dersin İçeriği Kültürel miras kapsamındaki kaynakların araştırılması, korunması, tanıtımı ve yönetilmesi; uluslararası ve ulusal kurumlar, bu kaynakların yönetimini etkileyen konuyla ilgili kanunlar ve kararlar; kültürel miras tanımlanması ve yönetimi ile ilgili kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar; kültürel miras ile kültür ekonomisi-endüstrisi ilişkisi üzerinde du

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi; İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi Ders hakkında ön bilgi toplama
2 Kültürel Miras Kavramı - Tanımlamalar Konular hakkında okuma
3 Kültürel Mirasın Korunması ve Sürdürebilirlik; Kanunlar, Yönetmelikler, Antlaşmalar vb. Konular hakkında okuma
4 Kültürel Miras Kaçakçılığı Konular hakkında okuma
5 Kültür Ekonomisi- Endüstrisi ve Kültürel Miras İlişkisi Konular hakkında okuma
6 Sitler; Tarihi Doku, Koruma, Kullanım-Sürdürebilirlik Konular hakkında okuma
7 UNESCO Dünya Kültür Mirası ve Alan Yönetimi Konular hakkında okuma
8 Müzeler- Koruma- Sergileme Konular hakkında okuma
9 Örenyerleri ve Açık Hava Müzeleri Konular hakkında okuma
10 Mimari Mirasın Etkinlikler için Kullanımı Konular hakkında okuma
11 Mimari Mirasın Yeni İşlevlendirilmesi Konular hakkında okuma
12 Endüstriyel Miras ve Koruma Konular hakkında okuma
13 Sunumlar Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama
14 Sunumlar Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama
15 Sunumlar Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. AHUNBAY, Z.,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul 1996
2. ARTUN A., Müze ve Modernlik, Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri I, İstanbul 2006.
3. FEILDEN B., J. JOKILETHO, Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, ICCROM Roma 1993.
4. KARAKAŞ, T., Taşınır ve Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, Ankara 1997.
5. KRINZINGER, F. (Hrsg.), Ein Dach für Ephesos/Efes için Bir Çatı SoSchrÖAI 34, Wien 2000.
7. PULHAN G., (ed.) Dünya Mirasında Türkiye, Ankara 2006.
8. BEKTAŞ, C., Koruma, Onarım, İstanbul 2001.
9. KUBAN, D., Türkiye’de Kentsel Koruma, Kent Tarihleri ve Koruma Yöntemleri, İstanbul 2001.
10. MADRAN E., Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Kültür Varlıklarının Korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler, Ankara 2002.
10. ÖZDEMİR, N., Kültür Ekonomisi ve Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi, Milli Folklor, 2009, 84, 72-86.
11. TUNG, A.M., Preserving the Worlds Great Cities: The Destruction and Renewal of the Historic Metropolis, London 2001.
12. WEHDORN, M. et al: Das historische Zentrum: Weltkulturerbe der UNESCO. Eine Dokumentation von Manfred Wehdorn, Wien 2004

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması 1 20
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 60
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. X
3 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. X
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. X
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. X
6 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. X
7 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. X
8 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. X
10 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. X
11 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj 1 15 15
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 2 20
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 28 28
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 125