AKTS - İç Mekân ve Peyzaj
İç Mekân ve Peyzaj (ICM529) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mekân ve Peyzaj | ICM529 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İç mekânda yeşil doku kullanımı ile ilgili olan farkındalığı arttırarak, bu konuda bilimsel araştırma yapma yetisi kazandırmayı amaçlar. Ayrıca iç mekânlarda yeşil kullanımıyla ilgili var olan bilimsel araştırmaları, kullanıcı davranışları açısından analiz etmeyi ve yorumlamayı hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İç mekânda yeşil doku kullanımının tarihsel süreci, iç mekânda kullanılan yeşilin kullanıcılar üzerindeki fiziksel, psikolojik, fizyolojik ve sosyo-kültürel etkileri üzerine araştırma yapılması ve sonuç değerlendirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. | |
2 | İç mekânda yeşil kullanımının tarihsel gelişimi. | İlgili okumaların yapılması |
3 | İç mekânda yeşil kullanımının tarihsel gelişimi | İlgili okumaların yapılması |
4 | İç mekânda yeşil kullanımının kullanıcılar üzerindeki fiziksel etkileri. | İlgili okumaların yapılması |
5 | İç mekânda yeşil kullanımının kullanıcılar üzerindeki psikolojik etkileri. | İlgili okumaların yapılması |
6 | İç mekânda yeşil kullanımının kullanıcılar üzerindeki fizyolojik etkileri. | İlgili okumaların yapılması |
7 | İç mekânda yeşil kullanımının kullanıcılar üzerindeki sosyo-kültürel etkileri. | Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması |
8 | Farklı fonksiyonlu mekânlarda yeşil kullanımı | Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması |
9 | Bilimsel araştırmaların analizi | İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması |
10 | Bilimsel araştırmaların analizi | İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması |
11 | Bilimsel araştırmaların analizi | İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması |
12 | Dönem ödevi üzerine tartışma | Metodoloji oluşturulması |
13 | Dönem ödevi üzerine tartışma | Metodoloji oluşturulması |
14 | Dönem ödevi üzerine tartışma | Araştırma raporu hazırlığı |
15 | Dönem ödevi üzerine tartışma | Araştırma raporu hazırlığı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. ASHRAE, ANSI/ASHRAE/USGBC/IES Standard 189.1e2009, Standard for the Design of High-Performance Green Buildings. American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers, 2009. |
---|---|
2. Brebner, J. (1982). Environmental Psychology İn Building Design. London: Applied Science Publishers Ltd. | |
3. Gifford, R. (2013). Environmental psychology matters. Annual Review of Psychology, 65, 541-579. | |
4. Wolverton, J., Wolverton, B.C., Interior Plants and Their Role in Indoor Air Quality: An Overview, Plants for Clean Air Council, 1992b, Research Report No. WES/100/06- 92/008. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | |||||
3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | |||||
4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | |||||
5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | |||||
6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | |||||
7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | |||||
8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |||||
10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | |||||
11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 1 | 20 | 20 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |