AKTS - İç Mekân ve Peyzaj

İç Mekân ve Peyzaj (ICM529) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İç Mekân ve Peyzaj ICM529 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğretim Üyesi
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı İç mekânda yeşil doku kullanımı ile ilgili olan farkındalığı arttırarak, bu konuda bilimsel araştırma yapma yetisi kazandırmayı amaçlar. Ayrıca iç mekânlarda yeşil kullanımıyla ilgili var olan bilimsel araştırmaları, kullanıcı davranışları açısından analiz etmeyi ve yorumlamayı hedefler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Edindiği bilgiyi İçmimarlık alanında kullanabilme becerisi kazanır.
  • • Disiplinler arası ortak çalışabilme yetisine sahip olur.
  • • İç mekânda yeşil kullanımı ile edindiği bilgi kapsamında tartışma ve sorgulama becerisi kazanır.
  • • Araştırma yöntemlerini uygulayarak iç mekân ve yeşil ile ilgili bilimsel araştırma yapar ve yorumlar.
  • • Bilimsel etik, intihal ve yazım kurallarına uygun yazılı rapor ve sunum hazırlar.
Dersin İçeriği İç mekânda yeşil doku kullanımının tarihsel süreci, iç mekânda kullanılan yeşilin kullanıcılar üzerindeki fiziksel, psikolojik, fizyolojik ve sosyo-kültürel etkileri üzerine araştırma yapılması ve sonuç değerlendirilmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması.
2 İç mekânda yeşil kullanımının tarihsel gelişimi. İlgili okumaların yapılması
3 İç mekânda yeşil kullanımının tarihsel gelişimi İlgili okumaların yapılması
4 İç mekânda yeşil kullanımının kullanıcılar üzerindeki fiziksel etkileri. İlgili okumaların yapılması
5 İç mekânda yeşil kullanımının kullanıcılar üzerindeki psikolojik etkileri. İlgili okumaların yapılması
6 İç mekânda yeşil kullanımının kullanıcılar üzerindeki fizyolojik etkileri. İlgili okumaların yapılması
7 İç mekânda yeşil kullanımının kullanıcılar üzerindeki sosyo-kültürel etkileri. Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması
8 Farklı fonksiyonlu mekânlarda yeşil kullanımı Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması
9 Bilimsel araştırmaların analizi İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması
10 Bilimsel araştırmaların analizi İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması
11 Bilimsel araştırmaların analizi İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması
12 Dönem ödevi üzerine tartışma Metodoloji oluşturulması
13 Dönem ödevi üzerine tartışma Metodoloji oluşturulması
14 Dönem ödevi üzerine tartışma Araştırma raporu hazırlığı
15 Dönem ödevi üzerine tartışma Araştırma raporu hazırlığı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. ASHRAE, ANSI/ASHRAE/USGBC/IES Standard 189.1e2009, Standard for the Design of High-Performance Green Buildings. American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers, 2009.
2. Brebner, J. (1982). Environmental Psychology İn Building Design. London: Applied Science Publishers Ltd.
3. Gifford, R. (2013). Environmental psychology matters. Annual Review of Psychology, 65, 541-579.
4. Wolverton, J., Wolverton, B.C., Interior Plants and Their Role in Indoor Air Quality: An Overview, Plants for Clean Air Council, 1992b, Research Report No. WES/100/06- 92/008.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 20
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
3 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
6 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.
7 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
8 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
10 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
11 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj 1 20 20
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 3 30
Sunum/Seminer Hazırlama 1 9 9
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 2 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125