AKTS - Tasarımda Gerçeklik ve Düşler
Tasarımda Gerçeklik ve Düşler (ICM501) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarımda Gerçeklik ve Düşler | ICM501 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Tasarım ürünü, iç mekânlar ve sanatsal yapıtların temsil ettiği biçim ve düşünce arasındaki bağın sorgulanması amaçlanır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Artık gerçek bir ürün gibi görünmeyen tasarımın, bir temsilci, doğal olmayan ve düşsel bir varoluş olarak algılandığı ortamı oluşturan faktörler; üretilen tasarımın oluşturduğu kimlik araştırılarak ortaya koyduğu iletişim biçimi ve tasarım arasındaki ilişki; bu ilişkide ürün, ana tema, iletişim, gelişen ortam ve ortamın oluşturduğu sanat mekânına k | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş | Konular hakkında ön bilgi toplama | 
| 2 | Tasarım ve Felsefe | |
| 3 | Örnekler Üzerinde Tartışmalar | |
| 4 | Tasarım ve Gerçeklik Algılaması | |
| 5 | Kopya ve Taklit | |
| 6 | Simülasyon, Simulark, Hiper-gerçeklik | Baudrillard, Jean. (1998). Simulakrlar ve Simülasyon, İzmir: Dokuz Eylül Yayıncılık. Kitap İle İlgili Tartışma | 
| 7 | Sanal Gerçeklik ve Teknoloji | Tarhan, Ufuk. (2017). T-İnsan, İstanbul: Ceres Yayınları. Kitap ile ilgili tartışma. | 
| 8 | Zihin ve Bilinç | Lehrer, Jonah. (2020). Karar Anı, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Kitap İle İlgili Tartışma | 
| 9 | Yaratıcılık | Eagleman, David ve Brandt, Anthony. (2019). Yaratıcı Tür, İstanbul: Domingo. Kitap İle İlgili Tartışma | 
| 10 | Estetik Beğeni | Maisero, Roberto. (2006). Mimaride Estetik, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.Kitap İle İlgili Tartışma | 
| 11 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma | 
| 12 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma | 
| 13 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma | 
| 14 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma | 
| 15 | Genel Sınav / Sunum | Sunum ve Tartışma | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. ANDREASEN, Nancy. (2005). Yaratıcı Beyin. Ankara: Arkadaş Yayınevi. | 
|---|---|
| 2. AYDINLI, Semra. (2002). “Epistemolojik Açıdan Mekân Yorumu.” Der.: Ayşe Şentürer. Mimarlık ve Felsefe. İstanbul: YEM Yayın. s:40-51. | |
| 3. AYDINLI, Semra. (1993). Mimarlıkta Estetik Değerler, İstanbul: İTÜ Yayını. | |
| 4. BAUDRILLARD, Jean. (1997).Tüketim Toplumu. (Çev. H. Deliçaylı, F. Keskin). İstanbul: Ayrıntı Yayınevi. | |
| 5. Kahraman, Hasan Bülent. (2005). Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve Öteleri. İstanbul: Agora Kitaplığı. | |
| 6. Tarlacı, Sultan. (2016). Schrödinger’in Kedisi Neden Şizofren Oldu?, İstanbul: Destek Yayınları. | |
| Ders Kitabı | 7. Baudrillard, Jean. (1998). Simulakrlar ve Simülasyon, İzmir: Dokuz Eylül Yayıncılık. | 
| 8. Eagleman, David ve Brandt, Anthony. (2019). Yaratıcı Tür, İstanbul: Domingo. | |
| 9. Lehrer, Jonah. (2020). Karar Anı, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | |
| 10. Maisero, Roberto. (2006). Mimaride Estetik, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. | |
| 11. Tarhan, Ufuk. (2017). T-İnsan, İstanbul: Ceres Yayınları. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 20 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | 1 | 40 | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X | 
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
| 4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
| 5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
| 6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
| 7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
| 8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
| 10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
| 11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
