AKTS - Konut ve Kültür
Konut ve Kültür (ICM522) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Konut ve Kültür | ICM522 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Kültür kavramını tartışmak, maddi pratikler üzerinden kültürün toplumsal değişim sürecindeki etkileşim alanlarını, gündelik yaşam içerisindeki değişimi/dönüşümünü, postmodern kültürde simgelerin rolünü tartışmak, yorumlamak, kültür üzerinden farklı eylem alanlarında ve üretim /tüketim işlevlerinde mekân okuması yapmak. Konutun kültürle bağlantısı temelinde konut ve kimlik ilişkisinin sorgulanmasını, kültürel değişimin konut mekânlarının oluşumundaki etkisini ve konutun kültürel değişim üzerindeki etkisini irdelemek. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Nitelikleri ve kullanıcı profilleri açısından birbirlerinden farklı konutlarda (değişik yerleşim alanlarında gecekondular, kapalı konut yerleşimleri, yüksek apartmanlar vb.) yaşayan kişiler üzerinde yapılacak araştırmalarla konut-kültür ve kimlik ilişkisi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı. Dersin amacı ve yöntemi hakkında bilgi ve okuma listesi verilmesi. | Kaynaklara ulaşma, ders kapsamını özümseme | 
| 2 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Sunum Hazırlığı | 
| 3 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Sunum Hazırlığı | 
| 4 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Okuma | 
| 5 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Okuma, sunum hazırlığı | 
| 6 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Okuma, sunum hazırlığı | 
| 7 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Okuma | 
| 8 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Sunum Hazırlığı | 
| 9 | Sunum/ Genel Değerlendirme | Okuma | 
| 10 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Araştırma | 
| 11 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Sunum hazırlığı | 
| 12 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Okuma | 
| 13 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Okuma | 
| 14 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı | 
| 15 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı | 
| 16 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Terry Eagleton, Kültür Yorumları, Ayrıntı Yay. | 
|---|---|
| 2. Mark, Gottiener, Postmodern Göstergeler, Maddi Kültür Ve Postmodern Yaşam Biçimleri, İmge Kitabevi. | |
| 3. De Certeau, Michel, (Çev. Lale Arslan Özcan), Gündelik Hayatın Keşfi-I, Dost, Kitabevi, Ank., 2008 | |
| 4. Lefebvre, Henri, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel Yay., İst., 2010 | |
| 5. Simmel, George, Modern Kültürde Çatışma, İletişim Yay., İst., 2012 | |
| 6. Rapoport, Amos, Kültür Mimarlık Tasarım, Yapı. Yay., İst., 2004 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 7 | 20 | 
| Sunum | 4 | 30 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 12 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
| 4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
| 5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
| 6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
| 7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
| 8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
| 10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
| 11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 7 | 2 | 14 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 3 | 9 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
