AKTS - Konut ve Kültür

Konut ve Kültür (ICM522) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Konut ve Kültür ICM522 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Emel Akın
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Kültür kavramını tartışmak, maddi pratikler üzerinden kültürün toplumsal değişim sürecindeki etkileşim alanlarını, gündelik yaşam içerisindeki değişimi/dönüşümünü, postmodern kültürde simgelerin rolünü tartışmak, yorumlamak, kültür üzerinden farklı eylem alanlarında ve üretim /tüketim işlevlerinde mekân okuması yapmak. Konutun kültürle bağlantısı temelinde konut ve kimlik ilişkisinin sorgulanmasını, kültürel değişimin konut mekânlarının oluşumundaki etkisini ve konutun kültürel değişim üzerindeki etkisini irdelemek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuyarak edindiği bilgiyi sorgulayarak ve tartışarak akademik ortama yansıtır.
  • Edindiği bilgiyi alanın farklı platformlarına taşıma becerisi elde eder; konut/tasarım/gündelik hayat/erk ve kültürel yapılanma ilişkisini disiplinlerarası ölçekte kurar.
  • Teorik bilgiyi gündelik hayat ve kentsel/mekânsal pratiğe taşıma becerisi kazanır.
  • Tasarım ölçeğinde araştırma yapar, sonucunu yorumlar
  • Araştırma konusunu teorik bilgisi ile bütünleştirir ve etkili bir sunum yapar.
Dersin İçeriği Nitelikleri ve kullanıcı profilleri açısından birbirlerinden farklı konutlarda (değişik yerleşim alanlarında gecekondular, kapalı konut yerleşimleri, yüksek apartmanlar vb.) yaşayan kişiler üzerinde yapılacak araştırmalarla konut-kültür ve kimlik ilişkisi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı. Dersin amacı ve yöntemi hakkında bilgi ve okuma listesi verilmesi. Kaynaklara ulaşma, ders kapsamını özümseme
2 Okuma, araştırma, değerlendirme Sunum Hazırlığı
3 Sunum, tartışma, değerlendirme Sunum Hazırlığı
4 Sunum, tartışma, değerlendirme Okuma
5 Okuma, araştırma, değerlendirme Okuma, sunum hazırlığı
6 Sunum, tartışma, değerlendirme Okuma, sunum hazırlığı
7 Sunum, tartışma, değerlendirme Okuma
8 Okuma, araştırma, değerlendirme Sunum Hazırlığı
9 Sunum/ Genel Değerlendirme Okuma
10 Okuma, araştırma, değerlendirme Araştırma
11 Okuma, araştırma, değerlendirme Sunum hazırlığı
12 Sunum, tartışma, değerlendirme Okuma
13 Okuma, araştırma, değerlendirme Okuma
14 Final sunumları Sunum Hazırlığı
15 Final sunumları Sunum Hazırlığı
16 Final sunumları Sunum Hazırlığı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Terry Eagleton, Kültür Yorumları, Ayrıntı Yay.
2. Mark, Gottiener, Postmodern Göstergeler, Maddi Kültür Ve Postmodern Yaşam Biçimleri, İmge Kitabevi.
3. De Certeau, Michel, (Çev. Lale Arslan Özcan), Gündelik Hayatın Keşfi-I, Dost, Kitabevi, Ank., 2008
4. Lefebvre, Henri, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel Yay., İst., 2010
5. Simmel, George, Modern Kültürde Çatışma, İletişim Yay., İst., 2012
6. Rapoport, Amos, Kültür Mimarlık Tasarım, Yapı. Yay., İst., 2004

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 7 20
Sunum 4 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 12 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. X
3 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. X
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. X
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. X
6 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. X
7 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. X
8 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. X
10 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. X
11 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Projeler
Raporlar
Ödevler 7 2 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 3 3 9
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 50 50
Toplam İş Yükü 125