AKTS - İleri Renk Kuramı

İleri Renk Kuramı (ICM504) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri Renk Kuramı ICM504 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Elif Güneş
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Renk teorisi üzerine kuramsal ve metodolojik bilgi seviyesini arttırarak, farklı boyutlarda bilimsel araştırma yapma becerisi kazandırmayı ve var olan bilimsel araştırmaları analiz etmeyi ve yorumlamayı amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Edindiği bilgiyi disiplinlerarası platformda kullanma becerisi kazanır.
  • Okuyarak, edindiği bilgiyi sorgulayarak ve tartışarak akademik ortama yansıtır.
  • Renk teorisi ile ilgili bilimsel araştırma yapar ve yorumlar.
  • Çalışma konularına ve amacına uygun araştırma yöntemlerini uygular.
  • Bilimsel yazım kurallarına uygun yazılı bir rapor olarak sunar.
Dersin İçeriği Renk boyutları; rengin psikolojik ve fizyolojik etkileri; Munsell, CIE XYZ, NCS gibi renk dizgelerinin özellikleri, karşılaştırılması ve bu düzlemde yapılan bilimsel araştırmaların analizi; renk kuramı üzerine bilimsel araştırma yapılması ve raporlanması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması, kaynaklar üzerine tartışma
2 Görme ve algı, ışık, renk. İlgili okumaların yapılması
3 Renk teorisi, renk harmonisi ve renk şemaları. Ödevin duyurusu. İlgili okumaların yapılması
4 Ödev teslim ve sunumu. Ödeve hazırlık
5 Renk sistemleri: Munsell, CIE XYZ, NCS gibi renk dizgelerinin özellikleri, karşılaştırılması ve bu düzlemde yapılan bilimsel araştırmaların analizi. İlgili okumaların yapılması
6 Rengin psikolojik ve fizyolojik etkileri. İlgili okumaların yapılması
7 Renk ve duygular: rengin sembolik ilişkilendirmeleri. Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması
8 Sanat, tasarım ve mimaride renk. Farklı fonksiyonlarda mekânlar için renk kullanımları. İkinci ödevin duyurusu. Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması
9 Bilimsel araştırmaların analizi - Renk teorisi üzerine literatürde var olan bilimsel araştırmaların konu, amaç, yöntem ve bulgular kapsamında analiz edilmesi. İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması ile kaynakların belirlenmesi
10 Bilimsel araştırmaların analizi İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması
11 Bilimsel araştırmaların analizi İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması
12 Dönem ödevi üzerine tartışma - Renk teorisi kapsamında yapılması planlanan bilimsel araştırmayı konu, amaç, araştırma sorusu, hipotez, yöntem boyutları ile tartışmak Araştırma yönteminin ve sürecin belirlenmesi
13 Dönem ödevi üzerine tartışma – Bilimsel araştırma sunumu Araştırma yönteminin ve sürecin belirlenmesi
14 Dönem ödevi üzerine tartışma - Yapılan araştırmanın elde edilen datalarının istatistiksel verileri ve yorumlanması. Araştırma raporunun hazırlanması
15 Dönem ödevi üzerine tartışma- Elde edilen veriler ile bilimsel araştırma makalesinin yazımı. Araştırma raporunun hazırlanması

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Agoston, G. A. Colour theory and its application in art and design. Berlin: Springer-Verlag, 1987.
2. Pile, J. Color in Interior Design. McGraw Hill. Inc., New York, 1997.
3. Fehrman, K. R. and Fehrman, C. Color: The Secret Influence, Prentice-Hall. Inc., New Jersey, 2000
4. Feisner, A. Color, Laurence King Publishing, London, 2006.
5. Egan, M. D. Concepts in Architectural Lighting, McGraw Hill. Inc., New York, 1983.
6. Bean, R. Lighting: Interior and Exterior, Architectural Press, Oxford, 2004.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 80
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. X
3 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. X
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. X
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. X
6 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. X
7 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. X
8 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. X
10 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. X
11 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 1 10
Sunum/Seminer Hazırlama 2 12 24
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 5 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 29 29
Toplam İş Yükü 125