AKTS - İleri Renk Kuramı
İleri Renk Kuramı (ICM504) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Renk Kuramı | ICM504 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Renk teorisi üzerine kuramsal ve metodolojik bilgi seviyesini arttırarak, farklı boyutlarda bilimsel araştırma yapma becerisi kazandırmayı ve var olan bilimsel araştırmaları analiz etmeyi ve yorumlamayı amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Renk boyutları; rengin psikolojik ve fizyolojik etkileri; Munsell, CIE XYZ, NCS gibi renk dizgelerinin özellikleri, karşılaştırılması ve bu düzlemde yapılan bilimsel araştırmaların analizi; renk kuramı üzerine bilimsel araştırma yapılması ve raporlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması, kaynaklar üzerine tartışma | |
| 2 | Görme ve algı, ışık, renk. | İlgili okumaların yapılması |
| 3 | Renk teorisi, renk harmonisi ve renk şemaları. Ödevin duyurusu. | İlgili okumaların yapılması |
| 4 | Ödev teslim ve sunumu. | Ödeve hazırlık |
| 5 | Renk sistemleri: Munsell, CIE XYZ, NCS gibi renk dizgelerinin özellikleri, karşılaştırılması ve bu düzlemde yapılan bilimsel araştırmaların analizi. | İlgili okumaların yapılması |
| 6 | Rengin psikolojik ve fizyolojik etkileri. | İlgili okumaların yapılması |
| 7 | Renk ve duygular: rengin sembolik ilişkilendirmeleri. | Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması |
| 8 | Sanat, tasarım ve mimaride renk. Farklı fonksiyonlarda mekânlar için renk kullanımları. İkinci ödevin duyurusu. | Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması |
| 9 | Bilimsel araştırmaların analizi - Renk teorisi üzerine literatürde var olan bilimsel araştırmaların konu, amaç, yöntem ve bulgular kapsamında analiz edilmesi. | İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması ile kaynakların belirlenmesi |
| 10 | Bilimsel araştırmaların analizi | İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması |
| 11 | Bilimsel araştırmaların analizi | İlgili okumaların yapılması, literatür araştırması |
| 12 | Dönem ödevi üzerine tartışma - Renk teorisi kapsamında yapılması planlanan bilimsel araştırmayı konu, amaç, araştırma sorusu, hipotez, yöntem boyutları ile tartışmak | Araştırma yönteminin ve sürecin belirlenmesi |
| 13 | Dönem ödevi üzerine tartışma – Bilimsel araştırma sunumu | Araştırma yönteminin ve sürecin belirlenmesi |
| 14 | Dönem ödevi üzerine tartışma - Yapılan araştırmanın elde edilen datalarının istatistiksel verileri ve yorumlanması. | Araştırma raporunun hazırlanması |
| 15 | Dönem ödevi üzerine tartışma- Elde edilen veriler ile bilimsel araştırma makalesinin yazımı. | Araştırma raporunun hazırlanması |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Agoston, G. A. Colour theory and its application in art and design. Berlin: Springer-Verlag, 1987. |
|---|---|
| 2. Pile, J. Color in Interior Design. McGraw Hill. Inc., New York, 1997. | |
| 3. Fehrman, K. R. and Fehrman, C. Color: The Secret Influence, Prentice-Hall. Inc., New Jersey, 2000 | |
| 4. Feisner, A. Color, Laurence King Publishing, London, 2006. | |
| 5. Egan, M. D. Concepts in Architectural Lighting, McGraw Hill. Inc., New York, 1983. | |
| 6. Bean, R. Lighting: Interior and Exterior, Architectural Press, Oxford, 2004. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 15 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 80 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
| 4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
| 5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
| 6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
| 7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
| 8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
| 10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
| 11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 5 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 29 | 29 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
