Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri |
Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
|
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-
Bu amaçları gerçekleştirmek üzere öğrenciler bu dersin sonunda:
-
Okuma:
• (İş ortamı ile ilgili) metinler okuyarak ana fikirleri ve detayları kavrayabilecek,
• Metindeki bilgilerden yola çıkarak çıkarımda ve tahminlerde bulunabilecek,
• Metinlerde geçen bilinmeyen sözcükleri bağlamsal ipuçlarını kullanarak tahmin edebilecek,
• Metinleri eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilecek,
-
Yazma:
• Etkili bir biçimde iletişim kurmak için işlevsel dili kullanarak (iş ile ilgili) konularda çeşitli metinler yazabilecek;
• Bir grup toplantısının gündemini ve tutanağını yazabilecek,
• Etkili bir özgeçmiş ve bir niyet mektubu yazarak akademik, kişisel ve mesleki altyapısı ile ilgili bilgi ve detay verebilecek,
• Bir ortam (iş yeri) ile ilgili problemleri saptayarak yazılı bir biçimde uygun çözüm yolları sunabilecek,
• Geçmiş deneyimler (planlama, araştırma, bilgi toplama, ayıklama, düzenleme, yazma gibi), var olan durum ve gelecek planları ile ilgili analiz ve sentez becerileri geliştirebilecek,
• Bir projenin tüm dokümantasyonunu bir iş yerini kurtarmak/geliştirmek üzere aşağıdaki düzende planlamak, yürütmek ve sonlandırmak için:
- proje taslağı içerisinde bir iş yerinin arka planı, bütçesi, pazarlama stratejileri ve problemleri ile ilgili genel bilgi sağlayabilecek,
- proje raporunda kullanmak üzere problemler ve muhtemel çözümlerini tartışmak için toplantı gündemi ve tutanağı yazabilecek,
- problemleri, çözümleri, önerileri ve beklenen sonuçları kapsamlı bir memorandum halinde yazılı olarak sunabilecek,
-
Konuşma:
• Farklı durum ve ortamlarda yeni öğrendikleri kelimeleri kullanarak görüş alış-verişi yapabilecek ve uzlaşma becerileri geliştirmeye,
• İşlevsel dil becerileri (bilgi verme, sorgulama, bir fikre katılma ya da karşı çıkma vb.) kullanarak (iş ile ilgili) konuşmaları başlatıp sürdürmeye,
• Yazılı ve sesli uyarıcılara anında gerektiği biçimde yanıt vermeye,
• (İş projesi için) kısa sunumlar yaparak sözlü sunum becerilerindeki altyapılarını (planlama, araştırma, bilgi toplama, ayıklama, düzenleme, uygun vücut dili, ses ve görsel kullanarak sunma) geliştirmeye (gerekli ve uygun olduğu durumlarda) hazır olacak,
-
Dinleme:
• Detayları yakalayabilmek için dikkatini sözlü etkileşimlere toplayabilecek,
• (İş ile ilgili) sesli metin ve konuşmaları etkili biçimde dinleyip ana fikirleri ve detayları belirleyebilecek,
• Odaklanabilecek, uygun sözlü ve bedensel tepki verebilecek, detaylara dair uygun değerlendirmeler yapabilecek ve dinlerken not alabileceklerdir.
|
Dersin İçeriği |
İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları |