AKTS - İş Yaşamı için İngilizce I

İş Yaşamı için İngilizce I (ENG301) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Yaşamı için İngilizce I ENG301 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG201, ENG202
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin: • İngilizce dil kullanım bilgi ve becerilerini geliştirerek ve pekiştirerek mezuniyet sonrası iş yaşamlarında daha etkili iletişim kurmalarını, • ENG301 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2* seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu amaçları gerçekleştirmek üzere öğrenciler bu dersin sonunda:
  • Okuma: • (İş ortamı ile ilgili) metinler okuyarak ana fikirleri ve detayları kavrayabilecek, • Metindeki bilgilerden yola çıkarak çıkarımda ve tahminlerde bulunabilecek, • Metinlerde geçen bilinmeyen sözcükleri bağlamsal ipuçlarını kullanarak tahmin edebilecek, • Metinleri eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilecek,
  • Yazma: • Etkili bir biçimde iletişim kurmak için işlevsel dili kullanarak (iş ile ilgili) konularda çeşitli metinler yazabilecek; • Yazılı geri bildirimde bulunmak için bir iş bağlantısına profesyonel bir e-posta yazabilecek, • Etkili bir özgeçmiş ve bir niyet mektubu yazarak akademik, kişisel ve mesleki altyapısı ile ilgili bilgi ve detay verebilecek, • Bir iş toplantısının gündemini ve tutanağını yazabilecek, • Belirli bir pozisyona uygun bir aday önermek için öneri mektubu yazabilecek, • Bir ortam (iş yeri) ile ilgili problemleri saptayarak yazılı bir biçimde uygun çözüm yolları sunabilecek, • Geçmiş deneyimler (planlama, araştırma, bilgi toplama, ayıklama, düzenleme, yazma gibi), var olan durum ve gelecek planları ile ilgili analiz ve sentez becerileri geliştirebilecek,
  • Konuşma: • Farklı durum ve ortamlarda yeni öğrendikleri kelimeleri kullanarak görüş alış-verişi yapabilecek ve uzlaşma becerileri geliştirmeye, • İşlevsel dil becerileri (bilgi verme, sorgulama, bir fikre katılma ya da karşı çıkma vb.) kullanarak (iş ile ilgili) konuşmaları başlatıp sürdürmeye, • Yazılı ve sesli uyarıcılara anında gerektiği biçimde yanıt vermeye, • Video CV’de akademik, kişisel ve mesleki altyapısı ile ilgili bilgi ve detay verebilecek, • Kısa sunumlar yaparak sözlü sunum becerilerindeki altyapılarını (planlama, araştırma, bilgi toplama, ayıklama, düzenleme, uygun vücut dili, ses ve görsel kullanarak sunma) geliştirmeye hazır olacak,
  • Dinleme: • Detayları yakalayabilmek için dikkatini sözlü etkileşimlere toplayabilecek, • (İş ile ilgili) sesli metin ve konuşmaları etkili biçimde dinleyip ana fikirleri ve detayları belirleyebilecek, • Odaklanabilecek, uygun sözlü ve bedensel tepki verebilecek, detaylara dair uygun değerlendirmeler yapabilecek ve dinlerken not alabileceklerdir.
Dersin İçeriği İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş-Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 ÜNİTE 1: Communication in Business
3 ÜNİTE 1: Communication in Business
4 ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking
5 ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking
6 ÜNİTE 3: Job Application / Video CV
7 ÜNİTE 4: Job Interviews / Suggestion Letter
8 ÜNİTE 5: Business Meetings
9 ÜNİTE 5: Business Meetings
10 ÜNİTE 6: AI in the Workplace
11 ÜNİTE 6: AI in the Workplace
12 ÜNİTE 7: Marketing and Advertising
13 SUNUM
14 SUNUM
15 • Genel Tekrar
16 Ödev Teslimi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. NEARPOD Dijital Platformu
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 20
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 1 4 4
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 4 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 75