AKTS - Makro İktisat Teorisi II
Makro İktisat Teorisi II (IKT208) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Makro İktisat Teorisi II | IKT208 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders ECON 207 (Makroiktisat Teorisi I) dersini tamamlamaktadır. Bu dersin ana amacı öğrencilerin modern makroiktisadın temel modellerini orta düzeyde öğrenmesidir. Bu ders aynı zamanda makroekonomideki temel sorunların analizi ve ilgili politikaların değerlendirilmesi konusunda gerekli araçları sunmayı hedeflemektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Geleneksel ve modern iktisat okulları; pratikte polika oluşturmada karşılaşılan sorunlar; ekonomik büyüme ve politika çıkarımları; tüketim, tasarruf ve yatırım teorileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel (kuş bakışı) Değerlendirmes | |
2 | Makroiktisadın Modern ve Geleneksel Okulları | Ders Notları |
3 | Enflasyon, Çıktı ve İşsizlik: Alternatif Görüşler | ss.119-142 |
4 | Politika Oluşturulması ve Uygulaması: Sorunlar & Temel Konular | ss.183-190, ss.417-441 |
5 | Ekonomik Büyüme I: Ön Hazırlık & Harrod-Domar Modeli | Ders notları |
6 | Ekonomik Büyüme II: Solow Modeli ve Büyüme Muhasebesi | ss. 53-76 |
7 | Ekonomik Büyüme III: İçsel Büyüme Modelleri, Yakınsama & Politika Önermeleri | ss. 78-94 |
8 | Arasınav | |
9 | Tüketim ve Tasarruf | ss. 317-338 |
10 | Yatırım | ss. 343-370 |
11 | Para Talebi | ss. 373-392 |
12 | Para Arzı, Merkez Bankası ve Para Politikası | ss. 394-413 |
13 | Maliye Politikası, Kamu Bütçe Kısıtı, Açıklar, Senyoraj ve Borçlar | ss. 461-483 |
14 | Maliye Politikası, Kamu Bütçe Kısıtı, Açıklar, Senyoraj ve Borçlar | ss. 484-503 |
15 | Seçilmiş Konular & son söz (özet) | Ders Notları |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Dornbusch, R., Fischer, S. and R. Startz (2008) Macroeconomics, 10th Edition, McGraw-Hill. |
---|---|
2. Froyen, R. T. (2008) Macroeconomics: Theories and Policies, 9th Edition, Prentice Hall. | |
3. Mankiw, Gregory N. (2006) Macroeconomics, 6th Edition, Worth Publishers. | |
4. Snowdon, Brian, and Howard R. Vane (2005) Modern Macroeconomics: Its Origins, Development and Current State. Edward Elgar Publishing. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 |