AKTS - Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri II
Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri II (KAM210) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri II | KAM210 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı sosyal bilimlerde niceliksel (quantitative) araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtarak uygulayabilmelerini sağlamaktır. Böylece, öğrenciler tutarlı ve ampirik verilere dayalı bir araştırma yapma konusunda bilgilenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Niceliksel yöntemler; SPSS; istatistiki testler; saha çalışması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma. Dersi tanıtma ve öğrencilerden beklentileri açıklama. | |
2 | İstatistik nedir? Araştırmadaki rolü nedir? | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 3-41. |
3 | Tek Değişkenli Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (I) – Frekans Dağılımları | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 51-91. Excel ile örnek anlatım ve çözümler |
4 | Tek Değişkenli Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (II) – Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 92-127. PSPP ya da Excel uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
5 | Tek Değişkenli Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (III) – Normal Dağılım | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 128-154. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler 1. Ödev. |
6 | Ortak Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (I) – Korelasyon Katsayısı | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 157-192. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
7 | Hipotez Testi ve İstatistiksel Çıkarımlar | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 223-355. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
8 | Gruplar-Arası İstatistiksel Testler – t-Testleri | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 359-400. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
9 | Gruplar-Arası İstatistik Testler – Tek Yönlü Varyans Analizi | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 401-452. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
10 | Ara Sınav | |
11 | Basit ve Çoklu Regresyon Analizi I | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 578-600. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
12 | Basit ve Çoklu Regresyon Analizi II | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 578-600. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler 2. Ödev. |
13 | Kategorik Veri Analizi: Çapraz Tablo ve Ki-Kare Testi | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 601-634. • PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
14 | Ders tekrarı | Geçmiş konuların tekrarı ve soruların cevaplanması.Final sınavı ile ilgili bilgilendirme. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, Ankara: Pegem Akademi, 2016. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 126 |