AKTS - Eleştirel Okuma
Eleştirel Okuma (KAM332) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Okuma | KAM332 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin eleştirel okuma becerisi kazanmalarına yardımcı olur. Ayrıca yazma ve dinleme becerilerini de geliştirmiş olacaklardır. Bu ders, öğrencilere eleştirel okumanın yanı sıra eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca gazete, dergi ve akademik dergilerden konularıyla ilgili makaleler kullanılacaktır. Bir metnin ne dediğini ve o metnin konuyu nasıl anlattığını öğreneceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Eleştirel Okuma |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders bilgisi. Eleştirel okuma ve eleştirel düşünme nedir? | |
2 | Eleştirel okuma nasıl yapılır? Adımlar nelerdir? Analiz (ana fikir ve ana hatlar) | Ders notları |
3 | Dergilerden / makalelerden özetlerin analizi (ana fikir ve ana hatlar) | Ders notları |
4 | Dergilerden/makalelerden özetlerin analizi (ana fikir ve ana hatlar) | Ders notları |
5 | Analiz (ana fikir ve ana hatlar)/ Dergi, gazete, web sitelerinden metinler | Ders notları |
6 | Ek açıklama nedir? Ek açıklamaya neden ihtiyacımız var? | Ders notları |
7 | Ek açıklama uygulamaları | Ders notları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ek açıklama uygulamaları / Akademik Dergilerden Makaleler | Ders notları |
10 | Ek açıklama uygulamaları / Dergi, gazete, web sitelerinden metinler | Ders notları |
11 | Değerlendirme ve özet nedir? Değerlendirmenin yardımı nedir? | Ders notları |
12 | Değerlendirme ve Dergilerden Özet/ Makale, | Ders notları |
13 | Dergi, gazete ve web sitelerinden alınan özet/metinlerin değerlendirilmesi ve değerlendirilmesi | Ders notları |
14 | Tam metin kritik okuma sınıf etkinliği | Ders notları |
15 | Tam metin okuma ders etkinliği | Ders notları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. The texts to be analysed will be delivered to the students in advance via “Atılım Moodle”. The lecture notes will be delivered via Atılım Moodle. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. - Critical Reading: English for Academic Purposes, Tania Pattison, |
3. - Critical Reading in Higher Education: Academic Goals and Social Engagement by Manarin, Karen Carey, Miriam Rathburn, Melanie Ryland, Glen Hutchings, Pat, Indiana University Press |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |