AKTS - Medya ve Siyaset
Medya ve Siyaset (KAM429) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Medya ve Siyaset | KAM429 | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere medyayla ilgili temel siyasi kavramları tanıtacaktır. Öğrencilerin medyayı incelemede analitik beceriler geliştirmelerini sağlayacak ve medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olacaktır. Ayrıca ders öğrencilerin medyanın farklı biçimlerini ve yeni teknolojileri keşfetmelerine olanak sağlayarak, öğrencileri küresel siyasi süreçlerde 'yeni medyanın' oynadığı role aşina hale getirecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Medya ve siyasal iktidar ilişkisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Tanışma | |
2 | Medyayı tanımlamak: Medyaya Farklı Bakışlar | Hall, S. (1999). İdeolojinin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü, içinde Mehmet Küçük (ed.), Medya, İktidar, İdeoloji, Ankara: Ark. Oates, S. (2008) “Introduction”. Introduction to Media and Politics içinde. London: SAGE, 1-21 |
3 | Demokrasi, Kamusal Alan ve Basın Özgürlüğü | Meyer, T. (2002). Medya Demokrasisi: Medya Siyaseti Nasıl Sömürgeleştirir?, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 21-62. Aydın, S. (2016). “Medya ve İnsan Hakları: Bir Varoluş Problemi”, içinde Nevin Yıldız Tahincioğlu (ed.), Yamuk Hakikat, Ankara: Ütopya Yayınevi, 7-22. Ek okumalar Kaya, R. (2009). İktidar Yumağı, Ankara: İmge Kitabevi, 82-110. |
4 | Medyanın Demokratik Rolü | Keane, J. (1992). Medya ve Demokrasi, Haluk Şahin (çev), İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 19-60. Mazzoleni, G.& Schulz,W. (2009). Politikanın Medyatikleşmesi: Demokrasiye Bir Meydan Okuyuş mu?, içinde Fatih Keskin, Pınar Özdemir (ed.), Halkla İlişkiler Üzerine Disiplinlerarası Bir Alanın Yönelimleri, Ankara: Dipnot. |
5 | Medya ve kitle iletişim kuramları: Geleneksel ve Eleştirel Yaklaşımlar | Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Yayınları. Ek okumalar McNair, B. (2007). An Introduction to Political Communication, London: Routledge. |
6 | Medya ve Toplumsal Cinsiyet | Candemir, D. M. (2020). “2000’lerde Feminizm: Türkiye’de Feminist Hareketler ve Dijital Aktivizm”, Modern Türkiye de Siyasi Düşünce Feminizm içinde, 10, İstanbul: İletişim. Çelenk, S. (2010). “Kadınların Medyada Temsili ve Etik Sorunlar”, Televizyon Haberciliğinde Etik, Editörler: Bülent Çaplı ve Hakan Tuncel, Ankara: Yayınevi yok. |
7 | Bir İktidar Kurumu olarak Medya | Chomsky, N. (2004). Medya Denetimi, İstanbul: Everest Yayınları. Medya Raporu İnceleme: https://halagazeteciyiz.net/category/raporlar/aylik-medya-raporu/ Ek Okumalar Durna, T., Binark & M. Bayraktutan. (2020). İletişim Hakkı ve Yeni Medya: Tehditler ve Olanaklar, Ankara: UMAG |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasetin Kişiselleşmesi ve Amerikanvarileşme ve Entertainment | Bora, T. (2010). “Enteltainment”, Sol, Sinizm, Pragmatizm içinde. İstanbul: İletişim, 229-248. Aelst, V., Scheafer, T., & Stanyer, J. (2012). “The Personalization of Mediated Political Communication: A Review of Concepts, Operationalizations and Key Findings”, 203-220. |
10 | Siyasal Reklam ve Propaganda | Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü: Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlam, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 189-233. Lazarsfeld, P. L. & Merton, R. K. (1949). “Studies in Radio and Film Propaganda,” Transactions of the New York Academy of Sciences 6, 58-79. Reprinted in: Robert K. Merton (ed.). 1968. Social Theory and Social Structure. New York: Free Press, 563-582. Ek okumalar: Özkan, N. (2019). Kahramanın Yolculuğu, İstanbul: Mediacat Özkan, N. Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: MediaCat. |
11 | Siyasal İletişim ve Post-Truth Tartışmaları | Taş, O. & Taş, T. (2018) Post-Hakikat Çağında Sosyal Medyada Yalan Haber ve Suriyeli Mülteciler Sorunu, İletişim Dergisi, 29: 183-207. Horne, B.D., & Adali, S. (2017). This Just In: Fake News Packs a Lot in Title, Uses Simpler, Repetitive Content in Text Body, More Similar to Satire than Real News. ArXiv, abs/1703.09398. Ek okumalar Lee McIntyre (2018) Post-Truth (MIT Press Essential Knowledge Series). USA: MIT Press. |
12 | Türkiye’de Medya: Alternatif Yaklaşımlar | Adaklı, G. (2014). Neoliberalizm ve Medya: Dünya'da ve Türkiye'de Medya Endüstrisinin Dönüşümü. Mülkiye Dergisi, 34 (269), 67-84. Alankuş S. (2008). “Türkiye’de ‘Başka’ Bir Demokrasi için ‘Başka’ Bir Medya ve Habercilik. İçinde Uygun Adım Medya. İncilay Cangöz (der.). İstanbul: Ayraç Yayınları, ss.177-227. Ayan, V., M. (2021). Gençlerle Baş Başa: Habercilik ve Medya, İstanbul: Yordam Kitap. |
13 | Dijital Çağda Siyasal İletişim | Bayraktutan, G , Binark, M , Çomu, T , Doğu, B , İslamoğlu, G , Aydemir, A . (2014). Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye’de 2011 Genel Seçimlerinde Twitter Kullanımı. Bilig, (68), 59-96. Bimber, B. (2014). Digital Media in the Obama Campaigns of 2008 and 2012: Adaptation to the Personalized Political Communication Environment, Journal of Information Technology & Politics, 11:2, 130-150. Ek okuma Brian L. Ott (2017) The age of Twitter: Donald J. Trump and the politics of debasement, Critical Studies in Media Communication, 34:1, 59-68. |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hall, S. (1999). İdeolojinin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü, içinde Mehmet Küçük (ed.), Medya, İktidar, İdeoloji, Ankara: Ark. |
---|---|
2. Oates, S. (2008) “Introduction”. Introduction to Media and Politics içinde. London: SAGE, 1-21 | |
3. Meyer, T. (2002). Medya Demokrasisi: Medya Siyaseti Nasıl Sömürgeleştirir?, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 21-62. | |
4. Kejanlıoğlu, B., D. (2004). “Medya Çalışmalarında Kamusal Alan Kavramı”, içinde Meral Özbek (ed.), Kamusal Alan, İstanbul: Hil Yay. | |
7. Keane, J. (1992). Medya ve Demokrasi, Haluk Şahin (çev), İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 19-60. | |
8. Mazzoleni, G.& Schulz,W. (2009). Politikanın Medyatikleşmesi: Demokrasiye Bir Meydan Okuyuş mu?, içinde Fatih Keskin, Pınar Özdemir (ed.), Halkla İlişkiler Üzerine Disiplinlerarası Bir Alanın Yönelimleri, Ankara: Dipnot. | |
9. Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Yayınları. | |
12. Candemir, D. M. (2020). “2000’lerde Feminizm: Türkiye’de Feminist Hareketler ve Dijital Aktivizm”, Modern Türkiye de Siyasi Düşünce Feminizm içinde, 10, İstanbul: İletişim. | |
13. Çelenk, S. (2010). “Kadınların Medyada Temsili ve Etik Sorunlar”, Televizyon Haberciliğinde Etik, Editörler: Bülent Çaplı ve Hakan Tuncel, Ankara: Yayınevi yok. | |
14. Chomsky, N. (2004). Medya Denetimi, İstanbul: Everest Yayınları. | |
15. Medya Raporu İnceleme: https://halagazeteciyiz.net/category/raporlar/aylik-medya-raporu/ | |
18. Bora, T. (2010). “Enteltainment”, Sol, Sinizm, Pragmatizm içinde. İstanbul: İletişim | |
20. Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü: Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlam, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 189-233. | |
21. Lazarsfeld, P. L. & Merton, R. K. (1949). “Studies in Radio and Film Propaganda,” Transactions of the New York Academy of Sciences 6, 58-79. Reprinted in: Robert K. Merton (ed.). 1968. Social Theory and Social Structure. New York: Free Press, 563-582. | |
22. Aelst, V., Scheafer, T., & Stanyer, J. (2012). “The Personalization of Mediated Political Communication: A Review of Concepts, Operationalizations and Key Findings”, 203-220. | |
24. Taş, O. & Taş, T. (2018) Post-Hakikat Çağında Sosyal Medyada Yalan Haber ve Suriyeli Mülteciler Sorunu, İletişim Dergisi, 29: 183-207. | |
25. Horne, B.D., & Adali, S. (2017). This Just In: Fake News Packs a Lot in Title, Uses Simpler, Repetitive Content in Text Body, More Similar to Satire than Real News. ArXiv, abs/1703.09398. | |
27. Adaklı, G. (2014). Neoliberalizm ve Medya: Dünya'da ve Türkiye'de Medya Endüstrisinin Dönüşümü. Mülkiye Dergisi, 34 (269), 67-84. | |
28. Alankuş S. (2008). “Türkiye’de ‘Başka’ Bir Demokrasi için ‘Başka’ Bir Medya ve Habercilik. İçinde Uygun Adım Medya. İncilay Cangöz (der.). İstanbul: Ayraç Yayınları, ss.177-227. | |
29. Ayan, V., M. (2021). Gençlerle Baş Başa: Habercilik ve Medya, İstanbul: Yordam Kitap. | |
30. Bayraktutan, G , Binark, M , Çomu, T , Doğu, B , İslamoğlu, G , Aydemir, A . (2014). Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye’de 2011 Genel Seçimlerinde Twitter Kullanımı. Bilig, (68), 59-96. | |
31. Bruce Bimber (2014) Digital Media in the Obama Campaigns of 2008 and 2012: Adaptation to the Personalized Political Communication Environment, Journal of Information Technology & Politics, 11:2, 130-150. | |
Diğer Kaynaklar | 5. Van Aelst, P, & Walgrave, S. (2017). “How Political Actors Use the Media”, New York: Palgrave. |
6. Aydın, S. (2016). “Medya ve İnsan Hakları: Bir Varoluş Problemi”, içinde Nevin Yıldız Tahincioğlu (ed.), Yamuk Hakikat, Ankara: Ütopya Yayınevi, 7-22. | |
10. McNair, B. (2007). An Introduction to Political Communication, London: Routledge. | |
11. McQuail, D. (2005). McQuail’s Mass Communication Theory, London: Thousand Oaks, Calif. | |
16. Durna, T., Binark & M. Bayraktutan. (2020). İletişim Hakkı ve Yeni Medya: Tehditler ve Olanaklar, Ankara: UMAG | |
17. Kaya, R. (2009). İktidar Yumağı, Ankara: İmge Kitabevi. | |
22. Özkan, N. (2019). Kahramanın Yolculuğu, İstanbul: Mediacat | |
23. Özkan, N. Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: MediaCat. | |
26. Lee McIntyre (2018) Post-Truth (MIT Press Essential Knowledge Series). USA: MIT Press. | |
32. Brian L. Ott (2017) The age of Twitter: Donald J. Trump and the politics of debasement, Critical Studies in Media Communication, 34:1, 59-68. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 105 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 200 |