AKTS - Etik ve Siyaset
Etik ve Siyaset (KAM415) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Etik ve Siyaset | KAM415 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | KAM 415 Etik ve Siyaset seçmeli lisans dersi Baruch Spinoza’nın (Benedict de Spinoza, 1632-1677) iki önemli kitabı olan Ethica (“Etik,” 1677) ve Tractatus Theologico-Politicus (“Teolojik-Politik İnceleme,” 1670) üzerinden 17. Yüzyıl radikal Aydınlanma felsefi düşüncesini incelemekte ve Spinoza’nın etik felsefesini politik tartışmalar içerisinde incelemektedir. Bu kapsamda, özellikle Teolojik-Politik İnceleme’nin başlattığı düşünce özgürlüğüne dair tartışmalar dikkate alınmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Etik kavramı; siyasi otorite ve etik. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders İzlencesi |
2 | Spinoza Düşüncesine Genel Giriş | Steven Nadler, Spinoza: Bir Yaşam (İstanbul: İletişim Yayınları, 2013). |
3 | Ethica (I) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017). [Sayfa sayıları bildirilecek.] |
4 | Ethica (II) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017). [Sayfa sayıları bildirilecek.] |
5 | Ethica (III) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017). [Sayfa sayıları bildirilecek.] |
6 | Ethica (IV) | Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017). [Sayfa sayıları bildirilecek.] |
7 | Makale Yazımı Hakkında Bilgilendirme ve Genel Kurallar | Derste dağıtılacak olan yönerge. |
8 | Tractatus-Theologico Politicus (I) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). [Sayfa sayıları bildirilecek.] |
9 | Tractatus-Theologico Politicus (II) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). [Sayfa sayıları bildirilecek.] |
10 | Tractatus-Theologico Politicus (III) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). [Sayfa sayıları bildirilecek.] |
11 | Tractatus-Theologico Politicus (IV) | Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). [Sayfa sayıları bildirilecek.] |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sonuç |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Baruch Spinoza, Ethica (İstanbul: Alfa Yayınları, 2017). |
---|---|
2. Benedict de Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme (Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2016). | |
3. Yayınları, 2016). - Steven |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 125 |