AKTS - Şiddet ve Siyaset
Şiddet ve Siyaset (KAM420) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Şiddet ve Siyaset | KAM420 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | KAM 420 Şiddet ve Siyaset seçmeli lisans dersi siyasal şiddet kavramını inceleyerek geniş bir teorik tartışma içerisinde ele alır. Bu kapsamda, farklı siyasal şiddet kavramsallaştırmaları ve biçimleri, siyasal şiddetin ortaya çıkış koşulları, yürütülüş biçimi, farklı siyasal ideolojiler ya da hareketler tarafından meşrulaştırılma biçimi farklı perspektiflere sahip siyasi düşünürlerin fikirleri üzerinden incelenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Şiddet türleri; şiddetin meşruiyeti; şiddet ve medeniyet; şiddet ve devlet; şiddet ve toplumsal hareketler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders İzlencesi |
2 | Siyasal Şiddet Kavramı Üzerine Genel Bir Değerlendirme | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020), s. 1-9. |
3 | Devrimler ve Siyasal Şiddet: John Locke | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020), s. 11-38. John Locke, Yönetim Üzerine İkinci İnceleme (İstanbul: Serbest Kitaplar, 2019). |
4 | Devlet ve Siyasal Şiddet: Thomas Hobbes | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). Thomas Hobbes, Leviathan (İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2022). |
5 | Devlet ve Siyasal Şiddet: Carl Schmitt | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). Carl Schmitt, Siyasal Kavramı (İstanbul: Metis Yayınları, 2018), s. 49-109. |
6 | Devlet ve Siyasal Şiddet: Carl Schmitt (II) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). Carl Schmitt, “Nötrleştirme ve Depolitikleştirmeler Çağı,” Siyasal Kavramı (İstanbul: Metis Yayınları, 2018), s. 110-124. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Şiddet Problemi | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
9 | Şiddet ve İnsanın Dönüşümü | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
10 | Şiddetin Siyasallaşması (I) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
11 | Şiddetin Siyasallaşması (II) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
12 | Şiddetin Siyasal Teorisi (I) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
13 | Şiddetin Siyasal Teorisi (II) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
14 | Sonuç | Dersin gözden geçirilerek tamamlanması. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
---|---|
2. Siyasal Kavramı, Carl Schmitt |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |