AKTS - Çevresel Etki Değerlendirmesi
Çevresel Etki Değerlendirmesi (LAW329) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevresel Etki Değerlendirmesi | LAW329 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Temel amaç, bütün dünyanın geleceği açısından çok önemli olan çevre sorunsalının çözümü için geliştirilen ve çevre hukukunun en temel aracı olan çevresel etki değerlendirmesinin (ÇED) ne olduğunu, nasıl yapılacağını ve ne şekilde işlevsel kılınacağını öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çevre sorunsalı ve önleme ilkesi; önleme ilkesi, önemi ve gerçekleştirilme yolları, ÇEDnin ortaya çıkışı, ÇEDnin hukuki niteliği, ÇEDnin anlam ve çeşitleri, ÇEDnin Avrupa Birliği ve dünyadaki durumu, ÇEDnin uygulanması ve aşamaları, ÇED ve halkın katılımı, ÇEDnin etkililiği ve öneriler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Önemi, Çevre Sorunsalı | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
2 | Önleme ilkesi, önemi ve gerçekleştirme yolları | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
3 | ÇEDnin dünyada ortaya çıkışı, ortaya çıkış nedenleri | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
4 | ÇEDnin ilk örneği: ABD’indeki düzenleme | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
5 | ÇEDnin Avrupa Birliğindeki düzenlemesi | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
6 | ÇEDnin evrensel düzeyde düzenlenmesi | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
7 | Ara Sınav | |
8 | ÇEDnin anlamı, tanımı | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
9 | ÇEDnin çeşitleri | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
10 | ÇEDnin ülkemizdeki düzenlemesi | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
11 | ÇEDnin uygulanması ve aşamaları | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
12 | ÇEDnin uygulanması ve aşamaları | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
13 | ÇED ve halkın katılımı, örnekler | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
14 | ÇED ve halkın katılımı, örnekler | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
15 | ÇEDnin hukuki niteliği, işlevselliği, öneriler | Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 (kitaptaki ÇED bölümü). |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ÇED hakkındaki broşürleri ve ilgili mevzuat |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 77 |