AKTS - Hukukta Eleştirel Düşünce

Hukukta Eleştirel Düşünce (LAW191) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Hukukta Eleştirel Düşünce LAW191 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Çiğdem Sever
  • Dr. Serdar Hoş
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin temel amacı, hukukta düşünme biçimleri, düşünce modelleri ve düşünce seviyelerinin öğretilmesi ile düşünme becerileri edindirmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler bu dersi aldıktan sonra eleştirel düşünme biçimleri ile diğer düşünme biçimleri arasındaki farkı ayırt eder
  • bir konu hakkında fikir yürütürken eleştirel bakabilirler.
Dersin İçeriği Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Eleştirel düşünme temel kavramları
2 Mantık değerlendirme standartları
3 Eleştirel düşünme ve diğer düşünme biçimleri Konuyla ilgili bir örnek bulmak
4 Eleştirel düşünmenin önündeki engeller
5 Düşünürken alan ve disiplinin mantığını dikkate almak İlgili kaynaklar
6 Eleştirel düşünmenin standartları:Açıklık doğruluk, alaka, yeterlilik, derinlik ve genişlik, kesinlik
7 ARASINAV
8 Eleştirel okuma: Metin analizi (örnekler)
9 Eleştirel okuma: Metin analizi (örnekler)
10 A’dan Z’ye düşünme ilgili ilgili bazı kavramlar A’dan Z’ye düşünme kitabından çeşitli alıntılar
11 Bilimsel düşüncenin temelleri
12 Eleştirel düşünce ve hukuki muhakeme ilişkisi: Örnek olay
13 Olay çözme sorasında eleştirel düşüncenin önemi
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Gerald Nosich, Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayınları
2. Tracy Bowell vd, Eleştirel Düşünce Kılavuzu, Tübitak Yayınları
3. Vincent Ryan Ruggiero, Eleştirel Düşünme için bir rehber, Alfa Yayınları
4. Richard Paul, Gamze Sart, Kritik Düşünce Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek İçin Araçlar, 3. Baskı, Seçkin, Ankara, Kasım 2016

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 20
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması 1 40
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 10 4 40
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 4 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 120