AKTS - Hukukta Eleştirel Düşünce
Hukukta Eleştirel Düşünce (LAW191) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hukukta Eleştirel Düşünce | LAW191 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, hukukta düşünme biçimleri, düşünce modelleri ve düşünce seviyelerinin öğretilmesi ile düşünme becerileri edindirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Eleştirel düşünme temel kavramları | |
2 | Mantık değerlendirme standartları | |
3 | Eleştirel düşünme ve diğer düşünme biçimleri | Konuyla ilgili bir örnek bulmak |
4 | Eleştirel düşünmenin önündeki engeller | |
5 | Düşünürken alan ve disiplinin mantığını dikkate almak | İlgili kaynaklar |
6 | Eleştirel düşünmenin standartları:Açıklık doğruluk, alaka, yeterlilik, derinlik ve genişlik, kesinlik | |
7 | ARASINAV | |
8 | Eleştirel okuma: Metin analizi (örnekler) | |
9 | Eleştirel okuma: Metin analizi (örnekler) | |
10 | A’dan Z’ye düşünme ilgili ilgili bazı kavramlar | A’dan Z’ye düşünme kitabından çeşitli alıntılar |
11 | Bilimsel düşüncenin temelleri | |
12 | Eleştirel düşünce ve hukuki muhakeme ilişkisi: Örnek olay | |
13 | Olay çözme sorasında eleştirel düşüncenin önemi | |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Gerald Nosich, Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayınları |
---|---|
2. Tracy Bowell vd, Eleştirel Düşünce Kılavuzu, Tübitak Yayınları | |
3. Vincent Ryan Ruggiero, Eleştirel Düşünme için bir rehber, Alfa Yayınları | |
4. Richard Paul, Gamze Sart, Kritik Düşünce Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek İçin Araçlar, 3. Baskı, Seçkin, Ankara, Kasım 2016 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | 1 | 40 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 4 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 120 |