AKTS - İç Mekan Heykel Tasarımı

İç Mekan Heykel Tasarımı (ART264) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İç Mekan Heykel Tasarımı ART264 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı İç Mekan Heykel Tasarımı dersinin amacı; araştırma, proje adımlarını planlama, bölümlerini hazırlama, projeyi yazma ve sunma yetilerine sahip olunması, estetik beğeninin gelişmesi
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  •  İç mekanda heykel ve üç boyutlu tasarım ile ilgili teknikler, uygulama
  •  Maket ve eskiz yapımı
  •  Heykel yapım teknikleri için gerekli becerileri kazanma
Dersin İçeriği Biçimi oluşturan elemanlar, nokta-çizgi- yüzey ilişkisi, çizim teknikleri, form-biçim, ölçü-oran, açık-koyu, gölge- ışık, hacim bilgisi, doku çeşitleri ve dokunun tasarımdaki yeri ve önemi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Teorik bilgi
2 Alan örneklerini üzerine araştırma ve tartışma
3 Tasarımları çizebilmek için gerekli olan yeterliklerinin kazandırılması
4 Proje konusu araştırma Proje için ön araştırma
5 Proje adımlarını planlama
6 Proje adımlarını planlama
7 İç mekanda uygulama tasarlama
8 Ara Değerlendirme
9 Proje bölümlerini hazırlama
10 Proje bölümlerini hazırlama
11 Üç boyutlu form vermek suretiyle; tasarımdan modeller hazırlama
12 Karışık teknikli tasarım
13 Özgün tasarımlı üç boyutlu formlar oluşturulmak Form oluşturmak için ön araştırma
14 Projeyi uygulama ve sunma
15 Projeyi uygulama ve sunma
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Bates, L. (1972). Sanatı Görmek. Necla Yurtsever ve Zahir Güvemli (Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
2. Bilge, N. (2000). Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu 1900-1950. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
3. Özer, B. (1986). Yorumlar: Resim Heykel Mimarlık. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları.
4. Read, H. (1966). A Concise History of Modern Sculpture. London: Thames and Hudson.
5. Tanyeli, U. (1997). Heykel ve Mekan. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi. 2. Cilt. İstanbul: Yem Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 3 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 21 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Havacılık yönetimi alanında problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
2 İşletme, yönetim ve havacılık yönetimi konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, hava ulaştırma işletmeciliği alanında karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3 Havacılık yönetimine ilişkin karmaşık bir sistemi veya süreci, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre; ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.)
4 Havacılık yönetiminde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Havacılık yönetimi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve diğer insanlarla paylaşabilecek Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
10 Havacılık yönetimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda bilgi ve yapılacak uygulamaların hukuksal sonuçları konusunda farkında olma.
11 Havacılık yönetimi sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği üzerine etkileri konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olma.
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 6 18
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 2 4
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 100