AKTS - Şan, Solfej, Korrepetisyon

Şan, Solfej, Korrepetisyon (ART282) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Şan, Solfej, Korrepetisyon ART282 Güz ve Bahar 3 3 0 4.5 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrenciye opera şarkıcılığının temel kavramları olan sesi ve nefesi doğru kullanmak için gereken teknik donanım ile stil bilgisini kazandırmak, öğrencinin farklı müzik dönemlerine ve bestecilere ait repertuvar bilgisine ve hakimiyetine sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sesi ve nefesi doğru kullanma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Değişik müzikal dönemlere ait şarkı söyleme stillerindeki farklılıkları uygular.
  • Edindikleri teknik ve müzikal birikimlerini sahnede sergiler.
  • Opera şarkıcılığına dair edindikleri teorik ve pratik bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Dersin İçeriği Nefes, diyafram ve sesi doğru kullanma teknikleri, profesyonel şarkı söyleme eğitimi, müzik kulağını geliştirici egzersizler, teorik nota bilgisi ve ritim öğrenme, dikte (duyulan ses ya da müziği nota ve ritim şeklinde yazıya dökebilme), müzik kulağını geliştirici egzersizler, piyano eşlikli birlikte çalma ve çalışma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Şan, ses eğitimi egzersiz
2 Solfej, dikte yaptırma
3 Solfej, dikte yaptırma
4 Şan, ses eğitimi egzersiz
5 Korrepetisyon
6 Şan, ses eğitim egzersizleri
7 Korrepetisyon
8 Şan, ses eğitimi egzersiz
9 Solfej, dikte yaptırma
10 Ara Sınav
11 Solfej, dikte yaptırma
12 Şan, Ses eğitim egzersizleri
13 Korrepetisyon
14 Korrepetisyon
15 Şan, ses eğitim egzersizleri
16 Final değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Sun. M. (2006). Solfej 1. Ankara: Sun Yayınevi.
2. Sun. M. (2006). Solfej 2. Ankara: Sun Yayınevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 2 25
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 19 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Havacılık yönetimi alanında problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
2 İşletme, yönetim ve havacılık yönetimi konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, hava ulaştırma işletmeciliği alanında karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3 Havacılık yönetimine ilişkin karmaşık bir sistemi veya süreci, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre; ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.)
4 Havacılık yönetiminde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Havacılık yönetimi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve diğer insanlarla paylaşabilecek Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
10 Havacılık yönetimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda bilgi ve yapılacak uygulamaların hukuksal sonuçları konusunda farkında olma.
11 Havacılık yönetimi sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği üzerine etkileri konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olma.
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 6 96
Laboratuar
Uygulama 2 1 2
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 1 1
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 1 1
Toplam İş Yükü 100