AKTS - İnovasyon ve Etik
İnovasyon ve Etik (IKT441) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İnovasyon ve Etik | IKT441 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrencilerin; 1.Etik ve ahlak kuralları hakkında kuramsal bilgiyi öğrenmeleri, 2.İnsan davranışlarının ve verecekleri kararların nasıl sonuçlar doğurabileceğini anlamaları, 3.İş hayatında karşılaşabilecekleri somut problemleri ve ikilemleri kavrayıp çözebilmeleri 4.profesyonel hayatlarına katkı olarak, dogru ve ahlaklı karar verme yeteneklerini geliştirmeleri beklenir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Etik ve ahlaki karar alma; insan davranışı ve etik ile ilgili önemli geleneksel teoriler ve konular, etik kurallar (sorumluluklar); iş hayatı uygulamaları, topluma karşı sorumluluklarımız, iş hayatında ahlaki değerlendirmelerimize etki eden içsel ve dışsal faktörler; girişimcilik, iş hayatında ahlaki değerlendirmeler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Dersin notları |
2 | İnsanlar neden böyle davranır?İnsanı anlama.Maslow ve Kohlberg teorileri | Dersin notları |
3 | Etik felsefesi ve rasyonel/irrasyonel davranış, inovasyon ve irrasyonel yaklaşım keşisimi | Dersin notları |
4 | Etik kurallar/sorumluluklar, makro çevre, iktisadi gelişme ve yeniliğin etik boyutu | Dersin notları |
5 | Etik kurallar/sorumluluklar ve kar maksimizasyonu , mikro çevre, inovasyonun mikro ölçekte yarattığı etik problemler | Dersin notları |
6 | İş hayatı sorumlulukları.içsel faktörler. Çatışma,mobbing,whistleblowing, yenilik için çatışma gerekliliği | Dersin notları |
7 | İş hayatı sorumlukları,dışsal faktörler.Pazarlama,reklamcılık,üretim süreçlerinde etik sorunlar ve inovatif yaklaşımlar | Dersin notları |
8 | Arasınav | |
9 | Tekel, oligopolistik, monopolistik rekabet, tam rekabet piyasalarında etik çatışmalar I | Dersin notları |
10 | Tekel, oligopolistik, monopolistik rekabet, tam rekabet piyasalarında etik çatışmalar II | Dersin notları |
11 | İş hayatı uygulamaları.Ödev haftası | Dersin notları |
12 | Girişimcilik ve etik, ‘vurkaç’ ve uzun dönemli yaklaşım farkı, sürdürülebilir inovasyon | Dersin notları |
13 | Girişimciler için etik uygulamaları | Dersin notları |
14 | İşveren ve çalışan açılarından iş hayatı etik uygulamaları | Dersin notları |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ders notları |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Business Ethics and Ethical Business by Robert Audi .Oxford University Press. 28 August 2008 |
3. Business Ethics by Robert F. Almeder .Prometheus Books.2001 | |
4. Business Ethics: Ethical Decision Making and Cases by O.C. Ferrell .South Western Cengage Learning.2010 | |
5. Business Ethics: Concepts and Cases by Manuel G. Velasquez - Longman Publishing - 2007 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 |