AKTS - Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri I
Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri I (KAM209) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri I | KAM209 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere bilimsel yöntemden yola çıkılarak araştırmanın temel aşamalarını tanıtmak ve bilimsel araştırma metotlarını kavramalarını sağlamaktır. Bu ders genel olarak sosyal bilimlerde araştırma yöntembilimi ve yöntemlerini temel almaktadır. Ders sonunda öğrenciler bilimsel araştırmanın nasıl yürütüleceği, nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar ve literatür değerlendirmesinin nasıl yapılacağı ile saha çalışması ve tarihsel karşılaştırmalı araştırma konularında bilgi sahibi olurlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Niceliksel ve niteliksel stratejiler; ontoloji; epistemoloji; araştırma tasarımları; araştırma araçları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş – Ders Tanıtımı | |
2 | Bilimsel Yöntem ve Toplumsal Araştırma | Neuman, sf.1-10, sf.20-34 |
3 | “Siyaset Bilimi ve Bilimsel Yöntem” | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
4 | Araştırma Yaklaşımları | Neuman, sf.20-34 |
5 | Bilimsel Araştırma Süreci (Değişkenler ve Hipotez) | Neuman, sf.35-74 |
6 | Toplumsal Kuram ve İdeoloji | Neuman, sf.75-116 |
7 | Metodoloji | Neuman, 117-161 |
8 | Araştırma Soruları ve Hipotezler | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
9 | Literatür Değerlendirmesi ve Etik | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
10 | Nicel ve Nitel Araştırma Tasarımları | Neuman, sf.221-260 |
11 | Nicel ve Nitel Ölçüm | Neuman, sf.263-318 |
12 | Nicel ve Nitel Ölçüm | Neuman, sf.263-318 |
13 | Nicel ve Nitel Örnekleme | Neuman, sf.319-355 |
14 | Saha Araştırması | Neuman, sf.540-600 |
15 | Tarihsel Karşılaştırmalı Araştırma | Neuman, sf.601-656 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1 - 2, Yayın Odası Yayınları |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Balcı, Ali. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Akademi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 19 | 19 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |