AKTS - Türkiye-AB Mali İlişkiler
Türkiye-AB Mali İlişkiler (MLY414) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye-AB Mali İlişkiler | MLY414 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Avrupa Birliği'nin kurumsal yapısı, ortak politikalarının niteliği ve sonuçlarının analizi ile Türkiye'nin bu politikalara uyumunun değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Türkiye- AB ilişkileri, Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomik boyutu, Türkiye - AB ilişkilerinin sosyal boyutu, AB'de kamu mMaliyesi ve Türkiye, AB vergi uyumlaştırılması ve Türkiye. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomik Entegrasyon ve Başarı Şartları | Ders materyallerinden işlenecek konu okunmalıdır. |
2 | Avrupa Birliği'nin Oluşumu | Ders materyallerinden işlenecek konu okunmalıdır. |
3 | Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı | Ders materyallerinden işlenecek konu okunmalıdır. |
4 | Avrupa Birliği'nin İşleyiş Mekanizmaları | Bir önceki hafta anlatılanlarla ilgili ödevler yapılmalıdır. |
5 | Avrupa Birliği'nin Görev Alanları ve Ortak Politikaları | Ders materyallerinden işlenecek konu okunmalıdır. |
6 | Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi | Sınava dahil konuların tekrarını yapmalı ve problemlerini çözmelidir. |
7 | Türkiye-AB İlişkilerinin Kurumsal Yapısı | Sınava dahil konuların tekrarını yapmalı ve problemlerini çözmelidir. |
8 | Türkiye-AB İlişkilerinin Hukuki Alt Yapısı | Sınav sonrası eksik olduğu noktalarda kendini tamamlamalı ve ders materyallerinden işlenecek konu okunmalıdır. |
9 | Ortaklığın Temel Belgeleri | Ders materyallerinden işlenecek konu okunmalıdır. |
10 | Ortaklığın Dönemleri | Ders materyallerinden işlenecek konu okunmalıdır. |
11 | Gümrük Birliği Anlaşması | Ders materyallerinden işlenecek konu okunmalıdır. |
12 | Helsinki Zirvesi Sonrası Adaylık ve Müzakere Süreci | Bir önceki hafta anlatılanlarla ilgili ödevler yapılmalıdır. |
13 | Türkiye-AB Mali İşbirliği | Sınava dahil konuların tekrarını yapmalı ve problemlerini çözmelidir. |
14 | Türkiye'nin Katıldığı Topluluk Programları ve Ajanslar | Sınava dahil konuların tekrarını yapmalı ve problemlerini çözmelidir. |
15 | Tekrar | |
16 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ekonomik Entegrasyon (Küresel ve Bölgesel Yaklaşım), Osman Küçükahmetoğlu, Hamza Çeştepe ve Şevket Tüylüoğlu (eds.) (2005), |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 125 |