AKTS - Çevre Politikası
Çevre Politikası (KAM416) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre Politikası | KAM416 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Çevre Politikası dersinin amacı, çevresel değerler ve çevre sorunları konusuna öğrenciye genel bir bilgilendirme sağlamak ve çevre yönetimine ilişkin ulusal ve uluslararası politikaları incelemektir. Ayrıca ders yerel, ulusal ve uluslararası çevresel politikaların çözümlenmesi yoluyla, çevre sorunsalının siyasal, toplumsal, ekonomik, hukuki, yönetsel, etik, toplumsal cinsiyet kültürel ve teknik bileşenleri arasındaki etkileşimin ortaya koyulmasını hedeflemektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çevre ve iktisadi gelişme; çevre ve siyaset. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Tanışma | |
2 | Çevre ve Çevrebilim kavramlarını anlamak | Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve Çevrebilim”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 23-49. Parlak, B. (2004). “Çevre- Ekoloji- Çevrebilim: Kavramsal Bir Tartışma”, (Editör: Mehmet C. Marın), içinde Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul: Beta Yayınları,14-30. |
3 | Çevre ve İnsan İlişkileri | Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve İnsan İlişkileri”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 51-98. |
4 | Tarihten Günümüze Çevre Hareketleri | Offe, C. (1999). “Yeni Sosyal Hareketler: Kurumsal Politikanın Sınırlarının Zorlanması”, içinde Yeni Sosyal Hareketler, (Editör: Kenan Çayır), İstanbul: Kaktüs Yayınları Çoban, N. A. (2004). “Community-based Ecological Resistance: The Bergama Movement in Turkey”, Environmental Politics, 13(2), 438– 460. |
5 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevresel Sürdürülebilirlik | Ertürk, H. (2018). “Sürdürülebilir Kalkınma” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 321-335. Ertürk. H. (2018). “Sürdürülebilir Ekonomi Arayışları” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 342-354. Podcast: Çevresel Sürdürülebilirlik, Gökçenur Uysal |
6 | Çevre Hukuku ve Hakkı Kavramlarına Genel Bakış | Keleş, R. ve Ertan, B. (2002). Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi, 39-67. Ertürk. H. (2018). “Uluslararası Çevre Hukuku ve Uluslararası Antlaşmalar” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 181-217. |
7 | Türkiye’de Çevre Politikaları | Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Türkiye’de Çevre Politikaları”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 327-411. Çoban A Özlüer F ve Erensü S. (2015). “Türkiye de Doğanın Neoliberalleştirilmesi ve Bu Sürece Karşı Mücadeleler” içinde Yerel Yönetim, Kent ve Ekoloji, Editör: Aykut Çoban, Ankara: İmge Yayınları, 399-456. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevre Alanındaki Aktörler: Uluslararası Örgütler ve Sivil toplum örgütleri | Kaypak, Ş. (2014). Çevre sorunlarinin çözümünde küresel çevre politikalari. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 17-34. Gemmill, B. ve Bamıdele-Izu, A. (2002). “The Role of NGOs and Civil Society in Global Environmental Governance”, Comments on Global Environmental Governance: Options and Opportunities, Esty, D.C., Ivanova, M.H. (eds.), U.S.A.: F&Es Publ., 77-78. Gülgün Tuna Uluslararası Örgütler ve Çevre = https://www.dogubati.com/sayi-24-savas-baris |
10 | Ekofeminizm: Feminizm ve Çevrecilik | Plumwood, V. (2004). Feminizm ve doğaya hükmetmek, çev B. Ertür, İstanbul : Metis Yayınları |
11 | Quiz | |
12 | Ekonomi, Kalkınma ve Çevre Politikalarının Geleceği | Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve Çevrebilim”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 152-167. Ponting, C. (2000). Dünyanın Yeşil Tarihi - Çevre ve Uygarlıkların Çöküsü, (Çev. Ayşe Başçı-Sander), İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınevi. |
13 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve Çevrebilim”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 23-49. |
---|---|
2. Parlak, B. (2004). “Çevre- Ekoloji- Çevrebilim: Kavramsal Bir Tartışma”, (Editör: Mehmet C. Marın), içinde Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul: Beta Yayınları,14-30. | |
3. Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve İnsan İlişkileri”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 51-98. | |
4. Offe, C. (1999). “Yeni Sosyal Hareketler: Kurumsal Politikanın Sınırlarının Zorlanması”, içinde Yeni Sosyal Hareketler, (Editör: Kenan Çayır), İstanbul: Kaktüs Yayınları | |
5. Çoban, N. A. (2004). “Community-based Ecological Resistance: The Bergama Movement in Turkey”, Environmental Politics, 13(2), 438– 460. | |
6. Ertürk, H. (2018). “Sürdürülebilir Kalkınma” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 321-335. | |
7. Ertürk. H. (2018). “Sürdürülebilir Ekonomi Arayışları” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 342-354. | |
9. Keleş, R. ve Ertan, B. (2002). Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi, 39-67. | |
10. Ertürk. H. (2018). “Uluslararası Çevre Hukuku ve Uluslararası Antlaşmalar” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 181-217. | |
11. Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Türkiye’de Çevre Politikaları”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 327-411. | |
12. Çoban A Özlüer F ve Erensü S. (2015). “Türkiye de Doğanın Neoliberalleştirilmesi ve Bu Sürece Karşı Mücadeleler” içinde Yerel Yönetim, Kent ve Ekoloji, Editör: Aykut Çoban, Ankara: İmge Yayınları, 399-456. | |
13. Kaypak, Ş. (2014). Çevre sorunlarinin çözümünde küresel çevre politikalari. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 17-34. | |
14. Gemmill, B. ve Bamıdele-Izu, A. (2002). “The Role of NGOs and Civil Society in Global Environmental Governance”, Comments on Global Environmental Governance: Options and Opportunities, Esty, D.C., Ivanova, M.H. (eds.), U.S.A.: F&Es Publ., 77-78. | |
15. Gülgün Tuna Uluslararası Örgütler ve Çevre = https://www.dogubati.com/sayi-24-savas-baris | |
17. Plumwood, V. (2004). Feminizm ve doğaya hükmetmek, çev B. Ertür, İstanbul : Metis Yayınları | |
17. Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve Çevrebilim”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 152-167. | |
18. Ponting, C. (2000). Dünyanın Yeşil Tarihi - Çevre ve Uygarlıkların Çöküsü, (Çev. Ayşe Başçı-Sander), İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınevi. | |
Diğer Kaynaklar | 8. Podcast: Çevresel Sürdürülebilirlik, Gökçenur Uysal |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 10 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 70 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |