AKTS - Klasik Gitara Giriş

Klasik Gitara Giriş (ART225) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Klasik Gitara Giriş ART225 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Öğrencinin klasik gitarı olması gerekir.
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilerin müzik alanında bilgiye sahip olmasını, gitar çalgısını öğrenmesini ve bu çalgıyı çalmasını sağlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Müzikle ilgili terimleri öğrenir
  • Notaları ve gitar üzerinde notaların yerlerini öğrenir
  • Müzikteki ritim bilgisini algılamayı ve ritim okumayı öğrenmeye hazırlık yapar.
  • Gitardaki akorları çalmayı ve popüler şarkıları öğrenerek müzik yapmaya başlar.
  • Armoni ve teoriye giriş yapar.
Dersin İçeriği Temel müzik bilgileri; temel müzik terimleri, nota ve ritim; gitar çalgısında notaların yerleri, nota diyagram ve şekilleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme.
2 Gitarın tarihçesi Gerekli ekipmanın alınması (gitar, pena ve nota defteri), kaynakların okunması.
3 Temel kavramlar Porte ve porte üzerinde nota çalışmaları. Tablature sistemi ve şemaların çalışılması
4 Gitarın akort edilmesi ve çalma pozisyonları Gitarı tutuş, sağ-sol el çalışmaları
5 Zaman değerleri ve ritim çalışmaları (birlik, ikilik ve dörtlük notalar). Gitar üzerinde notalar (ilk üç tel üzerinde çalışmalar). Zaman değerlerinin öğrenilmesi. İnce mi, si ve sol tellerinde notaların öğrenilmesi ve çalınması.
6 Zaman değerleri ve ritim çalışmaları (sekizlik ve onaltılık notalar). Gitar üzerinde notalar (son üç tel üzerinde çalışmalar). Re, la ve mi tellerindeki notaların öğrenilmesi.
7 Ara Değerlendirme
8 Akorlara giriş - 1.pozisyondaki akorlara giriş (şemaların okunmasını öğrenmek) Modal sisteme giriş
9 Akorlara giriş - 1.pozisyondaki akorları çalmayı öğrenme - İlk parçayı çalmak Modal sistem çalışmaları
10 Sağ elde ritim çalışmaları, sol elde akor geçişlerini çalışmak Koordinasyon çalışmaları
11 Parça çalışmaları 1 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 1
12 Parça çalışmaları 2 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 2
13 Parça çalışmaları 3 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 3
14 Parça çalışmaları 4 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 4
15 Parça çalışmaları 5 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 5
16 Final Değerlendirme

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Chapman, R. (1999). Bütün Yönleriyle Gitarlar. İstanbul: Dost Kitabevi.
2. Çokuslu, S. (2011). Temel Gitar Eğitimi. İstanbul: Portemem Yayınları.
3. İşbilen, B. (2012). Pop Gitar Metodu. Ankara: İşbilen Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 12 40
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 29 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilişim sistemleri mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 a. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi b. En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 a. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci. b. Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. b. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. c. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a. Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. b. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 12 2 24
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 2 20
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 100