AKTS - İş Yaşamı için İngilizce II

İş Yaşamı için İngilizce II (ENG302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Yaşamı için İngilizce II ENG302 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG101, ENG102, ENG201, ENG202
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin: • İngilizce dil kullanım bilgi ve becerilerini geliştirerek ve pekiştirerek mezuniyet sonrası iş yaşamlarında daha etkili iletişim kurmalarını, • iş ortamında etkili iletişim becerilerini ve yeterliklerini geliştirmek ve bu becerileri ve yeterlikleri iş hayatlarında kullanabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG302 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2* seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu amaçları gerçekleştirmek üzere öğrenciler bu dersin sonunda:
  • Okuma: • (İş ortamı ile ilgili) çeşitli metinler okuyarak ana fikirleri ve detayları kavrayabilecek, • Metinlerdeki içerik ile ilgili sebep-sonuç ilişkisini anlayabilecek, • Metindeki bilgilerden yola çıkarak çıkarımda ve tahminlerde bulunabilecek, • Okunan metinlere yönelik eleştirel bakış açısı geliştirebilecek, • Çeşitli metinleri türlerine göre ayırdederek uygun okuma stratejileri uygulayabilecek,
  • Yazma: • Etkili bir biçimde yazılı iletişim kurmak için işlevsel dili kullanarak (iş ile ilgili) çeşitli konularda bilgilendirici ve tanıtıcı metinler yazabilecek, • Bir çalışanı tavsiye etmek için öneri yazısı yazabilecek, • Bir projeyi planlayıp yürütebilmek için: - Proje kapsamında bir iş planı için amaç, misyon, vizyon ve süreçleri belirleyip yazabilecek, - İş planına ait süreçleri ve gelecek planlarını detaylı bir rapor halinde yazılı olarak sunabilecek,
  • Konuşma: • Farklı durum ve ortamlarda yeni öğrendikleri kelimeleri kullanarak görüş alış-verişi yapabilecek, • Tartışma ve uzlaşma becerileri sergileyebilecek, • Uygun başlangıç, geçiş ve bitiş ifadelerini kullanarak (iş ile ilgili) konuşmaları başlatıp sürdürebilecek, • Yazılı ve sesli metinlerin özünü ve ayrıntılarını anlayıp uygun bir şekilde yanıt verebilecek ve var olan bilgileri ile ilişki kurarak örnekleme yapabilecek, • (İş projesi için) kısa sunumlar yaparak sunum becerilerini sergileyebilecek, • Çeşitli görsel yöntemlerle bir kurumu ve ona ait ürünleri/hizmetleri üçüncü şahıslara tanıtabilecek,
  • Dinleme: • (İş ile ilgili) sesli metin ve konuşmaları dinleyip ana fikirleri ve detayları anlayabilecek, • Duyduklarını sorgulayarak ve var olan bilgileri ile kıyaslayarak etkili ve eleştirel dinleme becerileri uygulayabilecektir.
Dersin İçeriği Daha gelişmiş iş ortamı becerileri: toplantı düzenleme, çeşitli kültürel ortamlarda iletişim tekniklerini geliştirme, hatalar ile baş etme ve özür dileme, çeşitli ortamlarda iletişim biçimleri ve tanıtımla ile ilgili konularda bilgi sahibi olma, çeşitli sözel sunumlar hazırlayıp sunma ve iş ile ilişkili e-posta yazma

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş-Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Ünite 7: Management Styles Ders Kitabı 66-67
3 ÜNİTE 7: Management Styles İŞ PROJESİ YÖNERGESİ Ders Kitabı 68-69 & 145
4 ÜNİTE 7: Management Styles YAZI ÇALIŞMASI I - ÖNERİ MEKTUBU YÖNERGESİ, ÇALIŞMA KÂĞIDI VE ÖRNEĞİ Ders Kitabı 72-73
5 İŞ PLANI YÖNERGESİ İŞ PLANI ÖRNEĞİ İŞ PLANI ÇALIŞMA KÂĞIDI
6 UNIT 8: Team Building YAZI ÇALIŞMASI I - MOODLE YÜKLEMESİ Ders Kitabı 74-76
7 UNIT 8: Team Building BUSINESS PLAN – MOODLE YÜKLEMESİ Ders Kitabı 76-79
8 UNIT 8: Team Building Case Study: Motivating the sales team UNIT 9: Raising Finance İŞ PLANI GERİ BİLDİRİMİ Ders Kitabı 80-82
9 WORKING ACROSS CULTURES - Managing international teams İŞ WEB SİTESİ YÖNERGESİ Ders Kitabı 90-91
10 ÜNİTE 10: Customer Service Ders Kitabı 96-98
11 ÜNİTE 10: Customer Service BUSINESS WEBSITE TESLİMİ Ders Kitabı 98-101
12 ÜNİTE 10: Customer Service Case Study: Hurrah Airlines PROJE RAPORU YÖNERGESİ, ÇALIŞMA KÂĞIDI VE ÖRNEĞİ Ders Kitabı 102-103
13 ÜNİTE 11: Crisis Management YAZI ÇALIŞMASI II YÖNERGESİ İŞ WEBSİTESİ GERİ BİLDİRİMİ Ders Kitabı 104
14 ÜNİTE 11: Crisis Management PROJE RAPORU TEKRARI ORAL REFLECTION - BONUS ETKİNLİK YÖNERGESİ IT SON TESLİM TARİHİ Ders Kitabı 105
15 ÜNİTE 11: Crisis Management ORAL REFLECTION - BONUS ETKİNLİK PROJE RAPORU MOODLE TESLİMİ Ders Kitabı 106-109
16 PORTFOLYO DOSYASI MOODLE TESLİMİ

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. MARKET LEADER (Upper Intermediate Business English Course Book – 3rd Edition) David Cotton, David Falvey ve Simon Kent, Pearson
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 25
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler 1 15
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek
4 işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek. X
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 1 3 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 3 3
Raporlar
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 3 3
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 75