AKTS - Uygulamalı Plastik Sanatlar
Uygulamalı Plastik Sanatlar (GRT461) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Plastik Sanatlar | GRT461 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, plastik sanatlar alanında öğrencileri bilgilendirmek, geleneksel ve çağdaş anlatım teknikleri hakkında bilgi ve deneyim kazandırmak. Öğrencinin görme biçimini zenginleştirmek ve görsel okuryazarlığını artırmak. Öğrenciye ek bir hobi kazandırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Plastik sanatların tarihsel gelişimleriyle birlikte şekillenen özellikleri; klasik ressamların çalışmalarından kopyalar yapılması; kuru boya, pastel, akrilik, suluboya, kolaj ve yağlıboya tekniklerinin malzeme bilgileriyle beraber uygulamaları ve 3 boyutlu tasarım teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | A- Dersin tanımlanması, B-Dersin amacı ve özelliklerinin açıklanması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
2 | A- Plastik sanatların tarihsel gelişimi B- Plastik sanatların kavramlarının tanımlanması. C- Plastik sanatlar hakkında öğrencilere örneklerle açıklamalar. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
3 | A- Resim tekniklerinin tanımlanması. B- Uygulanacak tekniklerin ve konularının belirlenmesi. C-Teknik ( pastel- akrilik-yağlı boya) hakkında detaylı bilgi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
4 | A- Röprodüksiyon çalışması. | A- Reproduction study |
5 | A- Röprodüksiyon çalışması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
6 | A-Uygulanan tekniklerin özelliklerinin hatırlatılması. B- Röprodüksiyon çalışması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | A- Ebru tekniği ve ebru türleri hakkında bilgi. B- Ebru denemeleri. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
9 | A- Ebru çalışmaları. B- Kolaj çalışması ile ilgili malzeme isteği ve hazırlıkları C- Ara Değerlendirme (Jüri) | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
10 | A- Kolaj tekniği hakkında bilgi B- Kolâj çalışması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
11 | A- Kolaj çalışması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
12 | A- 3 boyutlu tasarım tekniklerinin tanımlanması B- B- Uygulanacak tekniklerin ve konuların belirlenmesi. C- C- Teknik (Modelleme Hamuru- Papier Mache- asamblaj) hakkında detaylı bilgli. D- Malzeme kararlaştırma ve araç gereç ön hazırlıkları | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
13 | A- Üç boyutlu tasarım çalışması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
14 | A- Üç boyutlu tasarım çalışması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
15 | 14. haftaya devam ve Genel Değerlendirme. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. P. FISK, Yaratıcı Deha, İstanbul, 2011 |
---|---|
2. T.J. BENTLEY, Yaratıcılık, New York, 1999 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 3 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 6 | 73 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 2 | 10 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 100 |