AKTS - Klasik Gitara Giriş

Klasik Gitara Giriş (ART225) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Klasik Gitara Giriş ART225 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Öğrencinin klasik gitarı olması gerekir.
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilerin müzik alanında bilgiye sahip olmasını, gitar çalgısını öğrenmesini ve bu çalgıyı çalmasını sağlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Müzikle ilgili terimleri öğrenir
  • Notaları ve gitar üzerinde notaların yerlerini öğrenir
  • Müzikteki ritim bilgisini algılamayı ve ritim okumayı öğrenmeye hazırlık yapar.
  • Gitardaki akorları çalmayı ve popüler şarkıları öğrenerek müzik yapmaya başlar.
  • Armoni ve teoriye giriş yapar.
Dersin İçeriği Temel müzik bilgileri; temel müzik terimleri, nota ve ritim; gitar çalgısında notaların yerleri, nota diyagram ve şekilleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme.
2 Gitarın tarihçesi Gerekli ekipmanın alınması (gitar, pena ve nota defteri), kaynakların okunması.
3 Temel kavramlar Porte ve porte üzerinde nota çalışmaları. Tablature sistemi ve şemaların çalışılması
4 Gitarın akort edilmesi ve çalma pozisyonları Gitarı tutuş, sağ-sol el çalışmaları
5 Zaman değerleri ve ritim çalışmaları (birlik, ikilik ve dörtlük notalar). Gitar üzerinde notalar (ilk üç tel üzerinde çalışmalar). Zaman değerlerinin öğrenilmesi. İnce mi, si ve sol tellerinde notaların öğrenilmesi ve çalınması.
6 Zaman değerleri ve ritim çalışmaları (sekizlik ve onaltılık notalar). Gitar üzerinde notalar (son üç tel üzerinde çalışmalar). Re, la ve mi tellerindeki notaların öğrenilmesi.
7 Ara Değerlendirme
8 Akorlara giriş - 1.pozisyondaki akorlara giriş (şemaların okunmasını öğrenmek) Modal sisteme giriş
9 Akorlara giriş - 1.pozisyondaki akorları çalmayı öğrenme - İlk parçayı çalmak Modal sistem çalışmaları
10 Sağ elde ritim çalışmaları, sol elde akor geçişlerini çalışmak Koordinasyon çalışmaları
11 Parça çalışmaları 1 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 1
12 Parça çalışmaları 2 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 2
13 Parça çalışmaları 3 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 3
14 Parça çalışmaları 4 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 4
15 Parça çalışmaları 5 Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 5
16 Final Değerlendirme

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Chapman, R. (1999). Bütün Yönleriyle Gitarlar. İstanbul: Dost Kitabevi.
2. Çokuslu, S. (2011). Temel Gitar Eğitimi. İstanbul: Portemem Yayınları.
3. İşbilen, B. (2012). Pop Gitar Metodu. Ankara: İşbilen Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 12 40
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 29 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir. X
2 Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir. X
3 Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir. X
4 Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir. X
5 Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir. X
6 Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir. X
7 Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir. X
8 Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir. X
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. X
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. X
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 12 2 24
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 2 20
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 100