AKTS - Türk Sanat Tarihi
Türk Sanat Tarihi (ICM376) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Sanat Tarihi | ICM376 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Özellikle Orta Asya ve Anadolu’ya yayılmış olan Türk Sanatının gelişimini tarihsel arka planını kavraması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Türklerin İslamiyeti kabulü ile başlayarak, Türklerin sanatsal üretim şekilleri ve kentsel gelişim süreçleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. | Kaynak kitaplar üzerinden ders ile ilgili bilgi edinilmesi. |
2 | İslamiyetin ortaya çıkması ve İslamiyet sonrası Türk uygarlıklarında sanat. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
3 | İslamiyetin ortaya çıkması ve İslamiyet sonrası Türk uygarlıklarında sanat. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
4 | Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Sanatı. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
5 | Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Sanatı. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
6 | Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Sanatı. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
7 | Beylikler Dönemi Sanatı | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
8 | Beylikler Dönemi Sanatı | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
9 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık, konuların tekrarı |
10 | Osmanlı Sanatı / Sunum Konularının verilmesi | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
11 | Osmanlı Sanatı | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
12 | Osmanlı Sanatı | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
13 | Osmanlı Sanatı | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunum hazırlığı |
15 | Final sınavı için genel değerlendirme | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
16 | Genel Sınav | Dönem içerisinde işlenen konuların, yapılan sunum ve ödevlerin tekrarı. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Arık, M. Oluş. Turkish Art and Architecture : Seljuk Interregnum and Ottoman Empire Periods. Ankara : Turkish Historical Society, 1985 |
---|---|
2. Aslanapa, Oktay. Anadolu'da ilk Türk Mimarisi: Başlangıç ve Gelişmesi. Ankara, AYK Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı; 2007. | |
3. Aslanapa, Oktay, Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 200 | |
4. Goodwin, Godfrey. A History of Ottoman Architecture. Baltimore, Johns Hopkins Press, 1971 | |
5. Necipoğlu, Gülru. Sinan Çağı: Osmanlı İmparatorluğu'nda Mimari Kültür, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2013 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 3 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |