AKTS - Fotoğrafçılığa Giriş

Fotoğrafçılığa Giriş (ART201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fotoğrafçılığa Giriş ART201 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı - Fotoğrafın teknik ve kompozisyon bilgilerine vakıf olmak. - Mesleki ve sosyal yaşamda doğru ve amacına uygun fotoğraflar çekebilmek. - Fotoğraf alanında eser vermiş fotoğrafçıların çalışmalarını öğrenmek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fotoğrafın farklı kullanım alanlarını açıklar.
  • Fotoğrafta etik ve telif hakkı kavramlarını öğrenir.
  • Fotoğraf makinesi türlerini öğrenir.
  • Diyafram mekanizmasını ve objektifin odak uzunluğunu kullanarak alan derinliğini uygular.
  • Örtücü mekanizmasını kullanarak fotoğrafta hareketi uygular.
  • Fotoğraf görüntüsünün oluşturulmasında ışığı uygun biçimde kullanmayı öğrenir.
  • Fotoğraf çekiminde doğru kompozisyon için öğelerin uygun biçimde bir araya getirilmesini uygular.
  • Fotoğraf aracını farklı biçimde kullanan fotoğrafçıların çalışmalarını karşılaştırır.
Dersin İçeriği Fotoğraf ve fotoğrafçının genel tanımı; fotoğrafı oluşturan temel unsurlar, fotoğrafın farklı kullanım alanları, fotoğraf makinesi türleri, parçaları (gövde, objektif) ve değişkenler arası (iso, diyafram, enstantane) bağlantılar; fotoğrafın temel öğesi ışık, renk ve ışığın farklı kullanımları; fotoğrafta temel kompozisyon kuralları; dünya fotoğraf

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin içeriğine, sınavlara ilişkin bilgi verilecek, öğrencilerin dersle ilgili soruları cevaplanacak.
2 Fotoğraf ve fotoğrafçının genel bir tanımı. Fotoğrafı oluşturan temel unsurlar. Fotoğrafın farklı kullanım alanlarının tanımlanması.
3 Fotoğrafta etik ve telif hakkı.
4 Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri.
5 Fotoğraf makinesi türleri ve objektifler.
6 Fotoğrafta çekiminde ISO, diyafram, örtücü gibi değişkenler arası bağlantılar. Algılayıcılar, bellek kartları, filtreler.
7 Vize
8 Fotoğrafta ışık ve pozlandırma.
9 Fotoğrafta kompozisyon ve çeşitli konulara yaklaşım biçimleri. Bir önceki konuyla ilgili deneme çekimlerinin yapılması.
10 Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri.
11 Fotoğrafın icadından günümüze kadar dünya fotoğraf tarihinde eser veren fotoğrafçıların çalışmalarının sunumu. Yazılı çalışmanın tamamlanması.
12 Fotoğrafın icadından günümüze kadar dünya fotoğraf tarihinde eser veren fotoğrafçıların çalışmalarının sunumu.
13 Fotoğrafın Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti’nde gelişiminin fotoğrafçıların çalışmaları eşliğinde sunumu.
14 Fotoğrafın Türkiye’de gelişiminin fotoğrafçıların çalışmaları eşliğinde sunumu. Ulusal fotoğrafçıların araştırılması.
15 Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri veya genel değerlendirme.
16 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Akbaş, F., & İkizler, E. (2011). Fotoğraf Teknik Okumaları. İstanbul: Say Yayınları.
2. Carroll, H. (2015). İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun. İstanbul: Remzi Kitabevi.
3. İkizler, E. (2007). Filmden Dijitale Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 15
Sunum 1 15
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek
4 işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek.
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 2 6
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 100