ECTS - Yazılım Mühendisliği

Zorunlu Bölüm Dersleri

CHE105 - Genel Kimya (3 + 2) 5

Madde ve ölçüm; atomlar, moleküller ve iyonlar; stokiyometri: kimyasal formüller ve eşitliklerle ilgili hesaplamalar; yükseltgenme indirgenme tepkimeleri; termokimya (ısı kimyası); atomlarıın elektronik yapısı; elementlerin periyodik özellikleri; kimyasal bağların temel kavramları; molekül geometrisi ve bağ teorileri; gazlar; moleküller arası kuvvetler, sıvılar ve katılar; kimyasal hız; kimyasal termodinamik; elektrokimya.

HIST221 - Uygarlık Tarihi (3 + 0) 3

Kronolojik bir sıra içerisinde Sümer medeniyetinden Bilim Devrimine kadar geçen süreçte yükselen medeniyetler.

SE-AE4FA3-C Grubu Zorunlu Alan Seçmeli - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

SE-AE4SP3-Çokdisiplinli Dersler - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

SE-GE4FA1-Girişimcilik Havuzu - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 4

SE112 - Yazılım Mühendisliğine Giriş (3 + 0) 3.5

Bilgisayar Yazılımı ve çeşitleri, Yazılım Mühendisliği disiplini ve temel kavramları, yazılım süreç modelleri, gereksinim mühendisliği kavramları, sistem modellemesi, mimari tasarım, tasarım ve uygulama, yazılım testi, yazılım evrimi ve bakımı, Proje yönetimi, kalite ve konfigürasyon yönetimi.

SE212 - İnsan Bilgisayar Etkileşimi (3 + 0) 8

Kullanıcı arayüzü temel prensipleri, insanın yetenekleri ve sınırları, kullanılırlık model ve prensipleri, kullanıcı ve görev analizi, tasarım, prototip geliştirme ve değerlendirme, renk ve tipografi, yeni kullanıcı arayüzü teknikleri.

SE221 - Yazılım Gereksinim Mühendisliği (3 + 0) 6

Yazılım gereksiniminin esasları, müşteri perspektifinden gereksinimler, gereksinim mühendisliği uygulamaları, gereksinim analistinin rolü, ürün vizyonu ve proje kapsamı geliştirme, müşteri ve kullanıcı gereksinimlerini anlama, gereksinimleri dokümante etme, prototipleme yöntemiyle risk azaltımı, gereksinim önceliklerini belirleme, gereksinimleri

SE321 - Nesneye Dayalı Analiz ve Tasarım (3 + 0) 7

Nesneye-yönelik temel kavramlar, UML ile nesneye dayalı modelleme, nesneye-dayalı çözümleme: gereksinim ve nesne tanımlama, nesneye-dayalı tasarlama için deney yürütme: sınıf sıradüzeni, nesneye-yönelik programlama ile gerçekleştirim, tasarım desenlerine giriş, temel kavramları güçlendirmek için uygulama.

SE322 - Yazılım Mimarisi (3 + 0) 5

Yazılım mimarisine giriş, mimari iş döngüsü, mimari yaratma, durum çalışması, kalite unsurları, yazılım mimarisi tasarımı, belgelemesi ve yeniden yapılandırılması, mimari değerlendirme yöntemleri, tasarım mimarisine yönelik karar verme mekanismasında nicelik yaklaşımı, yazılım üretim hatları, farklı mimari tipleri: ara katman, model güdümlü, servis

SE324 - Yazılım Proje Yönetimi ve Ekonomisi (3 + 0) 5

Yazılım proje yönetimine giriş; proje planlamasına genel bakış; uygun proje yaklaşımının seçimi; yazılım efor tahmini; aktivite planlaması; risk analizi ve yönetimi; kaynak paylaşımı; proje izlemesi ve kontrolü; kontrat yönetimi; insanları yönetmek ve takımları organize etmek; yazılım kalite güvencesi; konfigürasyon yönetimi; yazılım proje yönetimi

SE328 - Algoritma ve Optimizasyon Yöntemleri (3 + 0) 5

Algoritma tasarımı ve analizi; algoritmaların matematiksel karmaşıklığı; master teoremi; azalt-ve-fethet; böl-ve-fethet; dönüştür-ve-fethet, bazı optimizasyon tekniklerine giriş; dinamik programlama; açgözlü tekniği; döngülü iyileştirme; algoritma güç sınırlamaları ile başa çıkma.

SE344 - Sistem Yazılımın Sınanması ve Geçerlenmesi (2 + 2) 6

Yazılım test işlemi ve temelleri, risk yönetimi, sınama ve doğrulama, statik sınama ve doğrulama teknikleri ve kıyaslamaları, yazılım test stratejileri ve teknikleri, yazılım test araçlarık, konfigürasyon yönetimi, yazılım ölçme ve test ile ilgili ölçeler.

SE345 - Yazılım Kalite Güvencesi (3 + 0) 7

Yazılım kalitesine ve güvencesine giriş; yazılım kalitesi ölçütleri; yazılım kalite güvencesinin oluşturulması; konfigürasyon yönetimi; yazılım geçerliliği ve doğrulaması; tenkit, inceleme ve denetim; yazılım süreçlerini iyileştirme modelleri; yazılım test stratejileri ve test teknikleri; hata raporlaması ve ayıklaması; yazılım güvenilirlik

SE399 - Yaz Stajı I (0 + 0) 6

En az 6 hafta boyunca endüstride, kullanımdaki bilgisayar sistemlerinin yazılım ve donanım kısımlarını gözleme çalışması.

SE493 - Proje Oryantasyon (2 + 0) 5

Bilgisayar ve bilişim projeleri, araştırma, proje planlaması ve risk yönetimi, ulusal ve uluslararası standartlar, takım çalışması, literatür taraması, proje gerçekleştirme, proje sunumu, hayatboyu öğrenme, etik, yasal konular, yenilik ve girişimcilik.

SE494 - Bitirme projesi (4 + 0) 9

Proje analizi ve tasarımı, proje geliştirme, takım çalışması yapma, proje yönetimi, proje raporlama, nihai ürünü sunma.

SE499 - Yaz Stajı II (0 + 0) 10

En az 6 hafta boyunca bir bilişim şirketinde/biriminde kullanımdaki bilgisayar sistemlerinin yazılım ve donanım kısımlarını gözleme çalışması; bilişim şirketinde/biriminde geliştirilmekte olan yazılım/donanım projelerinde yer alması.

TURK401 - Türk Dili I (2 + 0) 2

Yeryüzündeki diller ve sınıflandırılmaları; Türk diilinin tarihi, dünyadaki dağılışı ve diğer diller arasındaki yeri; Cumhuriyet döneminde Türk dili; yazım dili; Türkçenin söyleyiş özellikleri; yabancı kelimeler ve ekler; noktalama işaretleri; metinlerde dil ve anlatım.

TURK402 - Türk Dili II (2 + 0) 2

Yazılı anlatım ve türleri; kaynaklardan yararlanma; cümlenin yapısı ve türleri; anlatım bozuklukları; sözlü anlatım türleri.

Seçmeli Dersler

CMPE430 - Derin Öğrenmenin Temelleri (2 + 2) 5

Yapay zeka, makine öğrenimi ve derin öğrenme, sinir ağlarının matematiksel yapı taşları, ikili sınıflandırma, çok sınıflı sınıflandırma, regresyon, bilgisayarla görme için derin öğrenme.

CMPE432 - Sanallaştırma (3 + 0) 5

Sanallaştırma yöntemleri, donanımsal sanallaştırma, hipervizörler, sunucu sanallaştırma, masaüstü sanallaştırma, depolama sanallaştırması, uygulama sanallaştırması, işletim sistemi sanallaştırma gereksinimleri ve teknikleri, ticari kazanımları, güvenlik gereksinimleri.

E400 - Lisans Araştırma Projesi (3 + 0) 5

Titiz bilimsel araştırma, araştırma metodolojileri, alana yönelik alt yapı bilgi tarama, akademik okuma.

ISE308 - Mobil Uygulama Geliştirmeye Giriş (3 + 0) 5

Mobil cihazlar, mobil platformlar, mobil işletim sistemleri, mobil uygulama geliştirme, mobil Cihazlarda Arayüz Tasarımı. Mobil cihazlarda Veri Depolama. Harita. Konum tabanlı uygulamalar. Arkaplan Servisler.Telefon ve Kısa Mesaj Servileri. Sensörler.

ISE332 - BT Altyapısı ve Mimarisi (3 + 0) 5

BT altyapısı, BT mimarisi, BT sistem modeli, bulut bilişim, yeşil BT, büyük veri, veri merkezleri, sunucular, işlemci mimarileri, depolama birimleri, ağlar, işletim sistemleri, sanallaştırma, güvenlik, son kullanıcı cihazları, sistem performans analiz ve yönetimi, BT hizmet yönetimi (ITIL, COBIT).

ISE353 - Bilgi Sistemleri Geliştirilmesi (3 + 0) 10

Bilişim sistemleri, strateji ve bilişim sistemleri, iş bilgi teknolojileri, dağıtık sistemler, intenet ve WWW, e-ticaret ve iş, iş zekası, dosya organizasyonu ve veritabanları, süreç analizi ve modelleme, veri analizi, sistem tasarımı, detaylı tasarım ve gerçekleştirme, nesne tabanlı yaklaşımlar, sistem geliştirme, uzman sistemler ve bilgi tabanı

ISE434 - Nesnelerin İnternetinin Temelleri (3 + 0) 5

IoT'nin temelleri, IoT mimarisi, IoT ortamı için teknoloji ve araçlar, IoT programlama, IoT haberleşme teknolojileri, IoT veri analitiği, kenar ve sis hesaplama, IoT?de güvenlik yönetimi.

ISE542 - BT Güvenliği (3 + 0) 5

Bilgi teknolojileri güvenliğine giriş. Güvenlik planları, güvenlik politikaları. Güvenlik modelleri: TCSEC, Common Criteri, ISE/IEC 27000, CIBIT, ITIL. Güvenlik risk değerlendirmesi ve yönetimi. Güvenlik çözümleri. BT hizmetleri ve güvenlik. Personel güvenliği. BT güvenliğinde etik.

MATH380 - Mühendisler için Sayısal Methodlar (3 + 1) 5

Doğrusal olmayan denklemlerin çözümü, doğrusal sistemlerin çözümü, özdeğer ve özvektörler, interpolasyon ve polinom yaklaşımları, Spline fonksiyonları ile interpolasyon, en küçük kareler yaklaşımı, sayısal türev, sayısal integral

MATH427 - Kriptografiye Giriş (3 + 0) 6

Kriptografinin temel kavramları, klasik kriptosistemler, yerdeğiştirme şifreleri, sayılar kuramının ve cebirin bazı konularının gözden geçirilmesi, açık anahtar ve kapalı anahtar kriptosistemler, RSA kriptosistemi, Diffie-Hellman anahtar değişimi, El-Gamal kriptosistemi, dijital imza, bazı temel kriptografik protokoller.

MECE447 - Yol Planlama ve Navigasyon (3 + 0) 5

Giriş, mobil robotlar için kinematik modeller, mobil robot kontrolü, robot tutumu, robot gezinme, yol bulma, engel eşleme ve uygulama, robot navigasyonu, Kalman filtreleme uygulaması.

SE-AE4FA1 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

SE-AE4FA2 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

SE-AE4FA3 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

SE-AE4SP1 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

SE-AE4SP2 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

SE-AE4SP3 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

SE-GE4FA1 - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 4

SE-GE4FA2 - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 4

SE-GE4SP1 - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 4

SE362 - Açık Kaynak Kodlu Yazılım Geliştirme (2 + 2) 5

Açık kaynak yazılım projelerine giriş; açık kaynak kodlu yazılımların tarihçesi; birim sınama ve sürekli entegrasyon; GitHub ve diğer servis sağlayıcları; paketleme ve piyasaya sürme; farklı lisanslama modelleri; açık kaynak kodlu proje örnekleri.

SE422 - Veri Bilimine Giriş (3 + 0) 5

Veri bilimi için Python programlama dili, veri elde etme, veri işleme, veri görselleştirme, veri biliminde vektörler ve matrisler, veri bilimi için istatistiksel kavramların incelenmesi, koşullu olasılık, Bayes teoremi, normal dağılım, tahmin, regresyon, sınıflandırma ve kümeleme.

SE427 - Blokzinciri ve Kriptopara Teknolojileri (2 + 2) 5

Giriş. Blokzincirinin Temelleri.Uzlaşma Algoritmaları.Kriptografi Temelleri. Blokzinciri Ağları.Blokzinciri Programlama. Blokzinciri İşlemleri, Madenciliği ve Cüzdanları. Akıllı Sözleşmeler. Kriptoparalar. Blokzinciri Uygulamaları. Yerinden Yönetime Geçiş. Blokzinciri Güvenliği.Yasal Görünüm,Finans ve Ekonomi. Blokzinciri Teknolojilerinin Geleceği

SE481 - Ortak Eğitim Uygulaması I (3 + 0) 5

Ortak Eğitim anlaşması yapılmış bir bilişim şirketinde geliştirilmekte olan yazılım/donanım projelerinde yer alması; şirkette kullanılan yöntemleri incelemesi; proje analizi, tasarımı ve geliştirilmesi konularında çalışması; deneyimlerini içeren bir rapor ve sunum hazırlaması.

SE483 - Ortak Eğitim Uygulaması II (3 + 0) 5

Ortak Eğitim anlaşması yapılmış bir bilişim şirketinde geliştirilmekte olan yazılım/donanım projelerinde yer alması; şirkette kullanılan yöntemleri incelemesi; proje analizi, tasarımı ve geliştirilmesi konularında çalışması; deneyimlerini içeren bir rapor ve sunum hazırlaması.

SE544 - Yazılım Mühendisliğinin Bilişsel Yönleri (3 + 0) 5

Bilişsel bilimler ve metodlarına giriş; yazılım mühendisliği ile ilgili bilişsel süreçler (bellek, uzmanlık, dikkat, karar verme ve problem çözme, takımsal biliş); temel deneysel tasarım; yazılım mühendisliğinin bilişsel yönleri üzerine yapılmış örnek araştırmaların incelenmesi.

SE573 - Veri Analitiğinde Uygulamalı Makine Öğrenme (3 + 0) 5

Data istatistik hesapları; doğrusal ayırt edici analiz; karar verme ağaçları; yapay sinir ağları; Bayes öğrenme; veri mesafe ölçümleri; anlık ve takviyeli öğrenme; küme analizi; regresyon; destek vektör makinesi.

Teknik Seçmeli Dersler

CMPE312 - Görsel Programlama (2 + 2) 5

Nesne yönelimli programlaya tekrar bakış; görsel programlamanın temel taşları: değer türleri, operatör yeniden tanımlama, olağandışı durum ve olay işleme; grafiksel kullanıcı arayüzü çerçeve yapılarını kullanım; dosya ve XML tabanlı verilerle çalışma.

CMPE318 - Java Programlama (2 + 2) 5

Java teknolojisi, nesneye yönelik programlama, objeler, sınıflar, modülerlik, sarmalama, çokbiçimlilik, Java öğeleri ve kuraldışı durumlar, atık toplayıcısı, sınıflar, miras ve arayüzler, koleksiyon çerçeve yapısı, girdi/çıktı çerçeve yapısı, grafik arayüz çerçeve yapısı, iş parçacıkları.

CMPE326 - Biçimsel Diller ve Özdevinirler (3 + 0) 6

Diller ve gösterimleri, sonlu özdevinirler ve düzenli gramerler, bağlamdan-bağımsız gramerler, soyut makine kavramı ve dil kabulu, belirlenimci ve belirlenimci olmayan sonlu durumlu makinalar, son giren ilk çıkar özdeviniri, Turing makinaları ve hesaplama kuramına giriş.

CMPE343 - Veritabanı Sistemleri ve Programlama (2 + 2) 5

Veritabanlarında eş zamanlı işlemler, hareket işleme ve eş zamanlı kontrol, veritabanı kurtarma, güvenlik ve yetkilendirme, veritabanı programlamaya giriş, nesne tabanlı veritabanı konuları.

CMPE376 - Bilgisayar Oyunları ve Simulasyon (2 + 2) 5

Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar, tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar, ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları, fizik ve matematik kurallarının oyunlarda kullanılması, temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması, insan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması.

CMPE413 - Mantıksal Programlama (3 + 0) 5

Lisp programlama: sembolik gösterimler, temel fonksiyonlar, Lambda notasyonu, formlar, fonksiyonlar: list yapıları, Prolog programlama: gerçekler ve kurallar, bağıntılar: veri yapıları, Backtracking, girdi/çıktı, gömülü öncüller.

CMPE424 - Dil İşleyiciler (3 + 0) 5

Derleme ve yorumlamaya ilişkin temel kavramlar, tek-geçişli ve çoklu-geçişli dil çevirmenleri, sözcük analizörü, yukarıdan aşağıya ayrıştırma ve LL(1) gramerleri, özyineli iniş metodu, aşağıdan yukarı ayrıştırma, kaydır-indirge tekniği, operatör öncelik grameri, LR(0) ve SLR(1) grammerleri, sözdizim yönlendirimli çevrim, hata işleme ve toparlanma,

CMPE433 - Bulut Bilişim ve Sanallaştırma (3 + 0) 5

Bulut bilişimin tanımı, bulut türleri, hizmetler ve dağıtım modelleri, sanallaştırma türleri, donanım sanallaştırması, hipervizörler, işletim sistemi sanallaştırması, sunucu sanallaştırması, masaüstü sanallaştırması, depolama sanallaştırması, uygulama sanallaştırması, faydalar ve maliyetler, güvenlik konuları.

CMPE434 - Gömülü Sistem Tasarımı (2 + 2) 5

Gömülü sistemler ve uygulamaları, gömülü sistem metrikleri, gömülü sistem bileşenleri, gömülü sistemlerin gerçekleştirilmesi, PCB teknolojileri, simülasyon, emülasyon, hızlı prototipleme, gerçekleştirmede test ve sertifikasyon örnekleri, geliştirme maaliyet ve zamanları analizi, belirli gerçekleştirmeler ile ilgili laboratuvar çalışması.

CMPE435 - Bilgisayar Ağlarında Özel Konular (3 + 0) 5

TCP/IP ağların çalışma prensip detayları, internet üzerinde çok kullanılan uygulamaların ileri düzey teknik yapısı, IPv6 adresleme, yönlendirme prensipleri, algoritmaları ve protokolleri, ICMP iletişimi, sanal özel ağlar (VPNs), kablosuz ağlar, ağ güvenliği.

CMPE437 - VLSI Tasarımı (2 + 2) 5

IC?lerin temel fabrikasyon üretim zinciri, kendinden ayarlı silicon kapısı, NMOS ve CMOS teknolojileri, tasarım kuralları ve yerleşim planı, bellekler ve yazmaçlar, tam ve yarım kendinden ayarlı IC?ler, standart hücreler, kapı dizileri, GPGA?lar ve PLD?ler, IC tasarımı için CAD araçları, VHDL ile üst düzey IC tasarımı, düşük güçlü IC tasarımı.

CMPE461 - Uygulamalı Sinir Ağları (2 + 2) 5

Sinir ağlarına giriş, algılayıcı öğrenme kuralları, geri yayılım algoritmaları, genelleme ve gereğinden fazla eğitim, uyabilen lineer filtreler, radyal tabanlı ağlar, özörgütlemeli haritalar, öğrenmeli vektör nicemleme, geribeslemeli ağlar.

CMPE462 - Yapay Zekaya Giriş (3 + 0) 5

Akıllı erkinler, arama yoluyla problem çözme, bilgilendirilmiş ve bilgilendirilmemiş arama metotları, genetik algoritmalar, tavlama benzetimi, kısıt tatmini problemleri, rakipli arama, mantıksal erkinler, bilgi mühendisliği, uzman sistemler, iletişim, yapay zeka uygulamaları.

CMPE463 - Dijital Sinyal İşleme (3 + 0) 5

Sinyal ve sistemlerin ayrık-zaman bölgesi ve frekans bölgesi gösterimleri, örnekleme ve tekrar oluşturma, DFT, FFT, z-dönüşüm, filre tasarım teknikleri, sonlu kelime uzunluğu etkileri, 2-boyutlu filtreleme, sayısal sinyal işleme uygulamaları, bazı sayısal sinyal işleme işlemcilerinin programlanması.

CMPE464 - Dijital Görüntü İşleme (3 + 0) 5

Sinyal ve görüntü işlemeye giriş, sayısal görüntü işlemeye genel bakış, ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri, örnekleme, yeniden canlandırma ve sayısallaştırma, sayısal görüntü gösterimi, görüntü dönüşümleri, iyileştirme, onarma, parçalama ve tanımlama.

CMPE465 - Bilgi Mühendisliği (3 + 0) 5

Bilgi gösterim yöntemleri: kural-tabanlı, grafiksel, mantıksal yöntemler, Prolog diline giriş, bilgi edinme, uzman sistemler, ontoloji, anlamsal örün, otomatik öğrenmeye giriş.

CMPE466 - Gevşek Hesaplama (3 + 0) 5

Biyolojik ve yapay sinir ağları, geriye yayılma algoritması ve çok katmanlı geriye yayılma algoritması; yapay sinir ağları modelleri ve öğrenme algoritmaları; bulanık mantık ve bulanık kümeler; temel bulanık mantık matematiği; bulanık işlemler, bulanık sistemler, bulanık akıllı sistemleri, bulanık kontrol, genetik algoritmalar, yapay sinir ağlarını

CMPE467 - Örüntü Tanıma (3 + 0) 5

Bayes karar teorisi, sınıflandırıcılar, doğrusal ayırtaçlar ve karar verme yüzeyleri, parametre kestirimi, saklı Markov modelleri, en yakın komşu kümelemesi, doğrusal ayırtaçlar, yapay sinir ağları, karar ağaçları, sıradüzensel kümeleme, öz düzenleyici özellik haritaları.

CMPE473 - Bilgisayarlı Çizim (2 + 2) 5

Grafik sistemlerinin donanım ve yazılım unsurları, basit elemanların çizimi ve tarama, iki ve üç boyutlu geometrik dönüşümler, iki ve üç boyutlu görünüm yolu, görünen yüzeylerin belirlenmesi için metotlar.

ISE201 - İş ve Etik (3 + 0) 4.5

İş ve karar verme ile ilgili ahlaki sorunları çözmeye yönelik etik kavramlar. İşte belli sorunlu alanların yönetimindeki ahlaki sorunlar. Ahlaki sorunların çıktığı sosyal ve doğal ortamlar.

ISE261 - İş ve e-Ticaret (3 + 0) 6

E-ticaret uygulamaları geliştirme için bir bağlam, e-ticaret uygulamaları türleri, e-ticaret uygulamalarını belirleme ve tanımlama, e-ticaret fizibilitesi, e-ticaret gereksinim analizi, üst seviye, detaylı ve teknik tasarım ve yapım, e-iş modelleri, İnternet pazarlama, çevrimiçi mali işlemler, İnternet vergilendirme, hukuki, etik ve sosyal konular

ISE301 - Multimedya Sistemleri (3 + 0) 5

Çoklu ortam terim ve konseptleri; çoklu ortam veri türleri (sayısal resim, ses, video); farklı veri türlerinde çoklu-ortam sunum hazırlama.

ISE311 - İnternet Programlama (2 + 0) 5

Internet programlama ortamları, HTML ve DTHML ile ana sayfa tasarımı, JavaScript betik dili, istemci-sunumcu modeli, istemci tarafı betikler, sunucu tarafı betikler; web sunucuları (Unix/Linux ve Microsoft gibi farklı işletim sistemleri üzerine kurulumu, gerekli bileşenlerin yerleştirilmesi ve yönetimi); CGI, SSI, SSL, sertifika, çerez ve oturumlar

ISE314 - Veri Ambarı ve Veri Madenciliği (3 + 0) 5

Veri ambarları temelleri. Veri ambarı planlaması, tasarımı, gerçekleştirmesi ve yönetimi. Veri küpleri ile hesaplama. OLAP sorgu işleme. Veri madenciliği temelleri ve veri ambarları ve OLAP ile olan ilişkisi. Birliktelik kural madenciliği. Öbekleme, sınıflandırma ve kural öğrenme madenciliği.

ISE405 - Bilgi Teknolojileri Hizmetlerinde Temeller (3 + 0) 5

Bilgi teknolojileri hizmet yönetimi için ITIL standartlarında hizmet işletimi ve sürekli hizmet iyileştirme, planlama ve değişiklik yönetimi, varlık ve konfigürasyon yönetimi, güvenlik yönetimi, ağ yönetimi, depolama yönetimi, talep yönetimi, olay ve sorun yönetimi.

ISE407 - Mobil Uygulama Geliştirmeye Giriş (3 + 0) 5

Mobil Cihazlar. Mobil Platformlar. Mobil İşletim Sistemleri. Mobil Uygulama Geliştirme. Mobil Cihazlarda Arayüz Tasarımı. Mobil cihazlarda Veri Depolama. Harita. Konum tabanlı uygulamalar. Arkaplan Servisler.Telefon ve Kısa Mesaj Servileri. Sensörler.

ISE414 - Bilgisayar Suçları (3 + 0) 5

Bilgisayar suçları, suçtan hasar görme, bilgi risk yönetimi, elektronik dolandırıcılık, bilgisayar virüsleri ve solucanları, bilgisayar suçları yasaları.

ISE422 - E-Devlet (3 + 0) 5

Devlet ve internet, e-devlete giriş, temel kavram ve tanımlar, e-devlet bileşenleri, e-devlet projelerinin yönetimi, e-devlet için altyapı gereksinimleri, e-kurum/e-kuruluş, e-devlet olgunluk ölçütleri e-devlet: Türkiye?de ve dünyada durum, Avrupa Birliği ve e-Avrupa+ kıstasları, e-devlet projelerindeki riskler.

ISE423 - E-Devlette Teknolojik Gelişmeler (3 + 0) 5

E-Devletin teorik altyapısı, e-devletin kullanımı: yerel ve global, e-devlet sistemlerinin gerçeklenmesinde teknik ve organizasyonel yaklaşımlar ve sosyoteknolojik metodolojiler, kurumsal mimariler, referans modeller ve çerçeve yapılar: Zachman, TOGAF, MoDAF ve DoDAF, birlikte çalışabilirlik standartları: yerel profil ile karşılaştırmalı eGIF, EIF,

ISE424 - Uzaktan Eğitim ve E-Öğrenme (3 + 0) 5

Uzaktan eğitim ve e-öğrenmenin tanımları, tarihçesi ve kuramları; öğretim tasarımı, uzaktan eğitimde kullanılan araç ve teknolojiler, çoklu ortamdan öğrenme. bilgisayar-destekli işbirlikli öğrenme, öğrenme yönetim sistemleri. yeni gelişmeler ve yönelimler.

ISE426 - Bilgisayar Güvenliği (3 + 0) 5

Şifreleme araçları, kullanıcı kimlik denetimi, erişim kontrolü, sızma tespiti, kötücül yazılım, hizmet-engelleme saldırıları, güvenlik duvarları, güvenli işlem, yazılım güvenliği, Windows güvenliği, Linux güvenliği.

ISE432 - Bilişim Teknolojilerinde Yenilik ve Girişimcilik (3 + 0) 5

Girişimciliğe giriş, fırsatların belirlenmesi ve fikir üretme, yapılabilirlik çözümlemesi, etkili bir iş modeli geliştirme, endüstri ve rekabetçi çözümlemesi, iş planı yazma, uygun etik ve yasal temellerin hazırlanması, yeni girişimin finansal gücünün ve yaşanabilirliğinin değerlendirilmesi, yeni girişim takımının kurulması, disiplin içinde ekipler ile çalışma, disiplinlerarası ekipler ile çalışma, finansal ya da maddi destek alınması.

SE340 - Hızlı Uygulama Geliştirme (2 + 0) 5

Hızlı uygulama geliştirme aracının temel dilinin tanıtımı; nesne tanımları, metotlar, özellikler ve kalıtım; görsel bileşenleri kullanarak form tasarımı, endüstri standardı bir hızlı uygulama geliştirme aracının kütüphanelerini kullanarak uygulama geliştirme.

SE360 - Sistem Modelleme ve Simülasyon (3 + 0) 5

Dinamik benzetim, benzetimde kullanıcı veri tipleri, operatörler ve kontrol yapıları, model üreteçleri, benzetim programlaması, benzetim problemleri.

SE375 - 3B Modelleme, Animasyon ve Oyun Tasarımı (2 + 2) 5

Modelleme temellerine giriş, modelin tasarlanmasına genel bakış, uygun modelleme tekniğinin seçimi, modelin simülasyona ve animasyona dönüşmesi, simülasyon ve fizik motoruna genel bakış, modelin ve animasyonun çevre birimleri ile kontrolü, çevre birimlerine genel bakış, uygun çevre birimlerinin seçilmesi ile interaktif proje yapımı, 3B yazıcılar için 3B modelleme, 3B yazıcılar ile yapay organ tasarımı, 3B yazıcılar ile endüstriyel ürün tasarımı, 3B yazıcılar ile sanat yapıtları tasarımı,

SE400 - Lisans Araştırma Projesi (3 + 0) 5

Bu ders aşağıda tanımlı araştırma programlarından biri kapsamındaki bir araştırma projesinde çalışan lisans öğrencilerine yöneliktir. Öğrencinin bu ders kapsamında bir danışman gözetiminde gerekli araştırma faaliyetlerini (literatür tarama, analitik çalışmalar, deneysel çalışmalar gibi) yürütmesi ve bunu sorumlu öğretim elemanına sözlü ve yazılı bir raporla sunması beklenir. Bu dersle ilgili araştırma programları aşağıdadır:: 1. TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Yurt İçi / Yurt Dışı Araştırma Projeleri Destekleme Programı (TÜBİTAK-2209) 2. Atılım Üniversitesi Lisans Öğrencileri Araştırma Programı (ATÜ-LAP) 3. ATÜ – BAP

SE421 - Büyük Veri Programlama (2 + 2) 5

Büyük Veri nedir? Büyük Verinin özellikleri. Ölçeklendirme. HDFS ve Hadoop ekosistemi. HDFS?in temelleri, MapReduce ve Hadoop öbeğir. Veri analizi ve sorgulamaları için MapReduce programları tasarımı. MapReduce tasarım desenleri. Temel Spark mimarisi. Genel Spark işlemleri. Resilient Distributed Datasets (RDD) işlemleri.

SE426 - Yükselen Teknolojiler (2 + 2) 5

Yükselen teknoloji nedir, bozucu teknolojiler, bozucu teknolojilerin belirlenmesi, 3-boyutlu yazıcı devrimi, teknolojinin evrimi, yenileşimin doğası, birleştirme ve yapı, olaylar, alanlar ve sorun çözümü, teknolojilerin kökeni, teknolojik devrim, ekonomik devrim, öngörüleme.

SE440 - Kullanıcı Arayüzü Analiz ve Tasarımı (3 + 0) 5

Kullanıcı arayüzü temelleri, gereksinim toplama teknikleri, kullanıcı, görev ve ortam analizleri yapmak, kavramsal tasarım, etkileşim tasarımı, tasarım prensipleri, etkileşim yöntemleri, grafiksel arayüz tasarımı, web arayüz tasarımı, kullanıcı arayüzü değerlendirme işlemi (test etme).

SE446 - Biyoenformatik (3 + 0) 5

DNA ve protein dizilerini hizalama, filogenetik ağaçları, protein yapılarını kestirme, motif bulma, DNA mikroçip veri analizi, gen/protein ağları.

SE450 - Yazılım Mühendisliği Etiği (3 + 0) 5

Kurumsal sorumluluk, mühendislik sorumlulukları, kişisel haklar, yolsuzlukların ortaya çıkması, çıkar çatışması, profesyonel öz yönetim, risk değerlendirmesi, sürdürülebilir gelişme ve mühendislik ahlak kurallarının yeri ve amacı, yazılım mühendisliğinde ve diğer bilgi sistemlerinde etik, kurallar ve prensipler, alanda etik çalışma ve etik karar ve

SE453 - Büyük Ölçekli Sistem Yazılımı Geliştirme (3 + 0) 5

Büyük ölçekli yazılım geliştirme projesinin süreçleri ve niteliği, yazılım mimarının rolü, yazılım mimarisi ve geliştirme süreci, sistem içeriği ve alan analizi, bileşen tasarımı ve modellemesi, alt sistem tasarımı, veri hareketi ve veri tasarımı, süreç ve yayımlama tasarımı, mimari teknikler, farklı bakış tekniği (ViewPoint) uygulaması.

SE460 - Yazılım Üretimi (3 + 0) 5

Yazılım üretimi temelleri, yazılım karmaşıklığı, yazılım üretim yönetimi, yazılım üretim modelleri, yazılım üretim planlama, yazılım ölçme, yazılım üretim dilleri, yazılım testleri, yeniden kullanma, doğrulama, uluslararası standartlar, yazılım kalite yönetimi, entegrasyon.

SE461 - Yazılım Örüntüleri (3 + 0) 5

Tasarım örüntülerine giriş, yapısal örüntüler, davranışsal örüntüler, analiz örüntüleri, mimari örüntüler, test hazırlama, yeniden yapılandırma.

SE462 - Yazılım Mühendisliğinde Formal Metotlar (3 + 0) 5

Biçimsel yöntemlere giriş, kurallı belirtimin temel yönleri, matematiksel anlambilim ile yazılım şartnamesi ve gelişimi, yazılım tabanlı sistemler için biçimsel şartnamenin inşa edilmesi, biçimsel şartname dilleri: Z, nesne Z ve OCL, şartnameler ile gerçekleştirmenin ilişkilendirilmesi, sistemin yaşam çevriminde kurallı belirtimin rölü, biçimsel yö

SE470 - Yazılım Geliştirmede Çevik Yöntemler (2 + 0) 5

Çevik yöntemlere giriş, eXtreme programlama (XP), Lean, Scrum, Crystal, Feature-driven Development (FDD), Kanban, dinamik sistemler geliştime yöntemi (DSDM), çevik yazılım yöntemlerinde mimari ve tasarım konuları.