AKTS - Peyzaj Mimarlığı İlkeleri
Peyzaj Mimarlığı İlkeleri (ICM355) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Peyzaj Mimarlığı İlkeleri | ICM355 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Peyzaj tasarımının mimarlık ve iç mimarlıktaki öneminin vurgulanması. Yumuşak ve sert peyzaj elemanlarını kullanarak mekan oluşturmak ve peyzaj tasarım sürecini anlamak. Peyzaj tasarımının insan üzerindeki psikolojik ve fiziksel etkilerinin incelenmesi. Türkiye endemik bitkileri hakkında temel bilgilerin verilmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sert ve yumuşak peyzaj elemanlarının mekan oluşturması üzerinde durularak endemik bitkilerin tanıtımı; peyzaj mimarlığının farklı ölçekler ile olan ilişkisi ile birlikte ilkeleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi | İlgili okuma metni |
2 | Peyzaj mimarlığı mesleğinin ve çalışma alanlarının tanıtılması ve peyzaj tasarımı kavramları. | İlgili okuma metni |
3 | Yapısal peyzaj ve bitki materyeli hakkında bilgi ve görsel örneklerin incelenmesi | İlgili okuma metni |
4 | Yapısal peyzaj ve bitki materyeli hakkında bilgi ve görsel örneklerin incelenmesi | İlgili okuma metni |
5 | Temel peyzaj tasarım aşamalarının ve kriterlerinin öğretilmesi + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
6 | Peyzaj tasarım kriterleri ve diğer meslek disiplinleri ile peyzaj mimarlığının etkileşim alanları + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
7 | Dünyadan çağdaş peyzaj tasarımı örnekleri + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
8 | Türkiye’den çağdaş peyzaj tasarımı örnekleri + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
9 | Ara teslim | Ara teslime hazırlık |
10 | Peyzaj tasarım aşamaları ve bitkisel peyzaj materyallerinin kullanılması+ tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
11 | Peyzaj tasarım aşamaları ve bitkisel peyzaj materyallerinin kullanılması+ tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
12 | Peyzaj tasarımında kent mobilyaları kullanımı + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
13 | Peyzaj tasarımında kent mobilyaları kullanımı + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
14 | Peyzaj tasarımında topoğrafyanın kullanılması + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
15 | Peyzaj tasarımında topoğrafyanın kullanılması + tasarım kritiği | Tasarım kritiği için hazırlık |
16 | Final teslim | Final teslime hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Korkut, A: B., Şişman, E. Ve Özyavuz M. (2011) Peyzaj Mimarlığı. İstanbul: Verda |
---|---|
2. Özyavuz, M. (Ed.) Advances in Landscape Architecture. Intech. | |
3. Pamay, B. (1971) Park-Bahçe ve Peyzaj Mimarisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 10 | 50 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 13 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 2 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |