AKTS - İş Yaşamı için Temel İngilizce I

İş Yaşamı için Temel İngilizce I (ENG321) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Yaşamı için Temel İngilizce I ENG321 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG221
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders ENG221 ve ENG222 derslerinin devamı niteliğinde olup amacı Türkçe bölümlerde eğitim gören öğrencilere mezuniyet sonrası mesleki yaşamlarında iletişim becerilerini kolaylaştırmaya yardımcı olacak dil becerileri kazandırmaktır. Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde belirtilen A2+ (Temel Kullanıcı) düzeyinde İngilizce yazılı ve sözlü iletişimde, özellikle anlama konusunda başarılı olabilmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ENG321 öğrencileri dönem sonunda şu davranışları gösterebilirler:
  • Dinleme: • iş yaşamı ile ilgili kısa metinler ve konuşmalar dinleyerek: • temel konuları anlayabilir, • basit sözcük, sözcük grupları ve terimleri tanıyabilir ve gereğini yapabilirler.
  • Okuma: • iş yaşamı ile ilgili yazılı metinleri okuyup ana fikirleri kavrayabilir, • iş yaşamı ile ilgili çeşitli konularda gerekli kaynak araştırması yaparak bilgi edinebilir, • e-posta metinlerini, iş ortamı, iş ortamında karşılaşılan sorunlar, ürün ve markalar ile ilgili metinleri okuyup anlayabilir ve gereğini yapabilirler.
  • Konuşma: • kısa diyaloglar yaparak kişisel mesleki bilgiler ve iletişim bilgilerini paylaşabilir, • iş yaşamı ile ilgili basit telefon görüşmeleri yapabilir, • çeşitli konularda ilgili kişilerle iletişim kurabilir ve gerektiğinde öneri sunabilir, • iş yaşamı ile ilgili kısa sohbetlere katılabilir, • çalışma ortamı ve insanlar hakkında kısa konuşmalar yapabilirler.
  • Yazma: • e-posta aracılığı ile: • özgeçmiş ve niyet mektubu yazabilir, • alınan ürün ve hizmetlerle ilgili şikayet mektubu yazabilir, • müşterilerin taleplerine göre uygun mekan seçenekleri sunabilirler.
Dersin İçeriği Akademik ve iş yaşamına yönelik iletişim becerileri; iş hayatı, bireyler, rutinler, iş toplantıları, izin isteme, kurallar, yardım isteme, öneride bulunma ve e-posta konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 ÜNİTE 1: INTRODUCTIONS Ders kitabı: s:6-9
3 ÜNİTE 1: INTRODUCTIONS Ders kitabı: s:12-13
4 ÜNİTE 2: WORK AND LEISURE Ders kitabı: s:14-16
5 ÜNİTE 2: WORK AND LEISURE Ders kitabı: s:19-21
6 ÜNİTE 3: PROBLEMS Ders kitabı: s:22-26
7 ÜNİTE 3: PROBLEMS Ders kitabı: s:27-30
8 ÜNİTE 4: TRAVEL Ders kitabı: s:36-38 Ders Kitabı s: 32-35 A REVISION
9 ÜNİTE 4: TRAVEL Ders kitabı: s:40-43
10 ÜNİTE 5: FOOD AND ENTERTAINING Ders kitabı: s:44-47
11 ÜNİTE 5: FOOD AND ENTERTAINING Ders kitabı: s:48-51
12 ÜNİTE 6: BUYING AND SELLING Ders kitabı: s:52-55
13 ÜNİTE 6: BUYING AND SELLING Ders kitabı: s:56-59
14 REVISION B Ders kitabı: s: 62-65 B
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Market Leader Elementary A2 David Cotton, David Falvey, Simon Kent (Pearson)
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma.
9 İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 75