AKTS - Stratejik Planlama
Stratejik Planlama (LAW317) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Stratejik Planlama | LAW317 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Strateji, planlama, stratejik planlama kavramlarını kavratıp, bu doğrultuda, öğrencilerin geleceği öngörme, sistematik düşünme, katılılmcılık ve strateji ve vizyon geliştirme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Stratejik planlama ve süreçleri; yeniden yapılanma gerekçeleri; stratejik analiz, stratejik planlama ve yönetim uygulamaları ve yararları; kurumlar için SWOT analizi; kurumsal performans yönetimi, göstergeleri ve değerlendirilmesi; fark yaratmak, farklı olmak, inovasyon ve yaratıcılık; stratejik planlama uygulamalarında iletişim süreçleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlamının tanımı, amaçları, tarihi gelişimi ve türleri | Dersin Kaynakları |
2 | Stratejinin tanımı, kapsamı, ilkeleri, özellikleri; Stratejinin politika, plan, program, bütçe, taktik ve yöntemle ilişkisi, strateji planlama süreci, öğreleri, aşamaları ve yöntemleri; Kamuda stratejik planlamanın hukuki dayanakları | Dersin Kaynakları |
3 | Strateji ve vizyon geliştirme | Dersin Kaynakları |
4 | Kurumların yeniden yapılanma ve gerekçeleri ; Geleceği öngörmek ve hedef koymak | Dersin Kaynakları |
5 | Strateji gelişitirme süreci ve stratejik analiz; Türkiye’de stratejik planlama-statejik yönetim uygulamaları; Türk Kamu YönetimindeStratejik Planlama ve Uygulamaları | Dersin Kaynakları |
6 | Ara sınavı | |
7 | Kuruluşların iç çevre analizi, güçlü ve zayıf yanları, kuruluşun dış çevre analizi, fırsatlar ve tehdit eden unsurlar | Dersin Kaynakları |
8 | Staratejik planlamada maliyetlendirme, SWOT analizi, arama konferansı | Dersin Kaynakları |
9 | Stratejik planlama ve durum analizi | Dersin Kaynakları |
10 | Stratejik planlama ve stratejik yönetimin yararları, stratejik planlamanın uygulanması ve eylem planı | Dersin Kaynakları |
11 | Kurumsal performans yönetimi, performans göstergeleri; Uygulama: Gitmek istediğimiz yere nasıl ulaşabiliriz?Amaçlar izleme ve değerlendirme | Dersin Kaynakları |
12 | Stratejik Yönetim, Liderlik ve modelleri; Stratejik insan kaynakları Planlanması | Dersin Kaynakları |
13 | Kurumlarda Stratejik plan uygulayıcısı işgörenin performans değerlendirmesi | Dersin Kaynakları |
14 | Fark yaratmak, farklı olmak, inovasyon ve yaratıcılık | Dersin Kaynakları |
15 | Stratejik planlama uygulamalarında iletişim süreçleri | Dersin Kaynakları |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Stratejik Planlama, Stratejik Yönetim ve Stratejik İnsan Kaynakları Yöneti ile ilgili Kitaplar. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. İnternet Kaynakları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. | X | ||||
2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. | X | ||||
4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi | X | ||||
10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. | X | ||||
11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. | X | ||||
12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. | X | ||||
13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. | X | ||||
15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 7 | 3 | 21 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 75 |