AKTS - Küreselleşme ve Uluslararası İletişim
Küreselleşme ve Uluslararası İletişim (PR428) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme ve Uluslararası İletişim | PR428 | 0 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Uluslararası alanda medyanın üretim, dağıtım ve alımlamalarını doğasını kapsayan bu dersin amacı, uluslararası iletişimde neyin niçin olduğunu öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Küreselleşme ve uluslararası iletişim nedir?, hangi güçler bunları kontrol eder ve bunun ilgili ne yapabiliriz soruları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kültürel emperyalizm ve aktif izleyici | Herbert Schiller, “Not Yet the Post-Imperialist Era,” Critical Studies in Mass Communication, 8 (1991): 13-28. |
3 | McDonaldization | George Ritzer, The McDonaldization of Society (Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press, 2011), especially mch. 1, pp. 1-22. |
4 | McDonaldization | George Ritzer, The McDonaldization of Society (Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press, 2011), some related pages. |
5 | Starbuckization / De-McDonaldization? | Ritzer, McDonaldization, chs. 7, 8, and 10 (pp. 143-188, and 215-239) |
6 | Küresel kamusal alan | *Peter Dahlgren, “The Public Sphere and the Net.” In W.L. Bennett and R.M. Entman, eds., Mediated Politics (Cambridge, UK: Cambridge University Press, (2001), pp. 33-55. *Sonia Serra, “The killing of Brazilian street children and the rise of the international public sphere.” In J. urran, ed., Media Organisations in Society (London: Arnold, 2000), pp. 151-171. |
7 | Arasınav | |
8 | Küresel ağ toplumu | Manuel Castells, “Communication, Power and Counter-Power in the Network Society.” International Journal of Communication 1 (2007): 238-266. |
9 | Süregelen farklılıklar: Medeniyetler çarpışması | *Samuel P. Huntington, “The Clash of Civilizations?” Foreign Affairs 72, 3 (1993): 22-49. *Fouad Ajami, “The Summoning.” Foreign Affairs 72, 4 (1993): 2-9. *Kishore Mahbubani, “The Dangers of Decadence: What the Rest Can Teach the West,” Foreign Affairs 72, 4 (1993): 10-14. *Edward Said, “The Clash of Ignorance,” The Nation, October 4, 2001. |
10 | Yöreselleşme ve Amerikanın düşüşü | *Joseph D. Straubhaar, “Distinguishing the global, regional and national levels of world television.” In A. Sreberny-Mohammadi et al., eds., Media in Global Context (London: Arnold, 1997). |
11 | Dominant akışlar ve ters akışlar: Telenovelas | *Daniël Biltereyst and Philippe Meers, “The international telenovela debate and the contra-flow argument: a reappraisal,” Media, Culture & Society 22 (2000): 393-413. |
12 | Haber medyasının Batılı modelleri | *James Curran, Shanto Iyengar, Anker Brink Lund and Inka Salovaara-Moring. 2009. “Media System, Public Knowledge and Democracy: A Comparative Study.” European Journal of Communication 24 (1): 5-26. *Rodney Benson and Matthew Powers. Public Media Around the World: International Models for Funding and Protecting Independent Journalism (Washington, D.C.: Free Press, 2011), selections. |
13 | Medya ve hibritleşme | *Paul S.N. Lee, “The absorption and indigenization of foreign media cultures; A study on a cultural meeting point of the East and West: Hong Kong,” Asian Journal of Communication, 1, 2 (1991): 52-72. |
14 | Cosmopolitanism | *Ulf Hannerz, “Cosmopolitans and Locals in World Culture,” Theory, Culture & Society 7 (1990): 237-251. |
15 | Cosmopolitanism | *Ulf Hannerz, “Cosmopolitans and Locals in World Culture,” Theory, Culture & Society 7 (1990): 237-251. |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Jeremy Tunstall. 2008. The Media Were American: U.S. Mass Media in Decline. New York: Oxford University Press. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | |||||
2 | Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | |||||
3 | Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | |||||
4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | |||||
5 | İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||
6 | Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | |||||
7 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme | |||||
8 | Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma | |||||
9 | Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme | |||||
10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme | |||||
11 | - |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 |