AKTS - Çevresel Etki Değerlendirmesi

Çevresel Etki Değerlendirmesi (LAW329) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çevresel Etki Değerlendirmesi LAW329 2 0 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Nükhet Yılmaz Turgut
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Temel amaç, bütün dünyanın geleceği açısından çok önemli olan çevre sorunsalının çözümü için geliştirilen ve çevre hukukunun en temel aracı olan çevresel etki değerlendirmesinin (ÇED) ne olduğunu, nasıl yapılacağını ve ne şekilde işlevsel kılınacağını öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • ÇED mevzuatının amaca uygun olmayan yönlerini görebilir, bunları amaca uygun hale getirebilir.
  • • ÇED’nin etkili şekilde uygulanmasının önemini fark eder, bunun önündeki engelleri görebilir ve ortadan kaldırmanın yollarını belirleyebilir.
  • • Firmalarda ve ilgili kurumlarda bu temel çıktılar kapsamında hizmet verebilir.
Dersin İçeriği Çevre sorunsalı ve önleme ilkesi; önleme ilkesi, önemi ve gerçekleştirilme yolları, ÇEDnin ortaya çıkışı, ÇEDnin hukuki niteliği, ÇEDnin anlam ve çeşitleri, ÇEDnin Avrupa Birliği ve dünyadaki durumu, ÇEDnin uygulanması ve aşamaları, ÇED ve halkın katılımı, ÇEDnin etkililiği ve öneriler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Önemi, Çevre Sorunsalı Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
2 Önleme ilkesi, önemi ve gerçekleştirme yolları Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
3 ÇEDnin dünyada ortaya çıkışı, ortaya çıkış nedenleri Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
4 ÇEDnin ilk örneği: ABD’indeki düzenleme Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
5 ÇEDnin Avrupa Birliğindeki düzenlemesi Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
6 ÇEDnin evrensel düzeyde düzenlenmesi Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
7 Ara Sınav
8 ÇEDnin anlamı, tanımı Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
9 ÇEDnin çeşitleri Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
10 ÇEDnin ülkemizdeki düzenlemesi Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
11 ÇEDnin uygulanması ve aşamaları Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
12 ÇEDnin uygulanması ve aşamaları Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
13 ÇED ve halkın katılımı, örnekler Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
14 ÇED ve halkın katılımı, örnekler Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
15 ÇEDnin hukuki niteliği, işlevselliği, öneriler Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nükhet Yılmaz Turgut: Çevre Politikası ve Hukuku, Gözden geçirilmiş üçüncü baskı. İmaj yayınevi. Ankara 2017 (kitaptaki ÇED bölümü).
Diğer Kaynaklar 2. Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ÇED hakkındaki broşürleri ve ilgili mevzuat

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlama, karşılaştırma ve yorumlama becerisi. X
2 Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümleme becerisi. X
3 Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı. X
4 Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisi. X
5 Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlama becerisi. X
6 Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama becerisi. X
7 Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilme becerisi. X
8 Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olma becerisi. X
9 Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisi X
10 Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilme ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olma becerisi. X
11 Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisi. X
12 Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisi. X
13 Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlama/sunma becerisi. X
14 Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. X
15 Yabancı dil bilgisini pekiştirme ve hukuk terminolojisine hâkim olma becerisi. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 77