AKTS - Endüstri Ürünleri Tasarımında Mezuniyet Projesi

Endüstri Ürünleri Tasarımında Mezuniyet Projesi (EUT402) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Endüstri Ürünleri Tasarımında Mezuniyet Projesi EUT402 4 6 0 7 16
Ön Koşul Ders(ler)i
EUT401
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Seçil Toros
  • Öğr. Gör. Mustafa Hasdoğan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Önceki dönemlerde üzerinde çalışılan evrensel tasarım ilke ve ölçütlerinin tasarım amaçları doğrultusunda tutarlı ve verimli olarak kullanımı becerisini sergilemek. Çok boyutlu problem çözebilme; belirlenen hedef kullanıcı kitlesinin özelleşmiş gereksinimleri doğrultusunda kavramsal, işlevsel ve biçimsel tutarlılık ortaya koyan verimli, gereksinim karşılayıcı ve endüstriyel yöntemlerle üretilebilecek olan çözüm önerileri üretilebilmesini sağlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türkiye endüstrisi içinde faaliyet gösteren bir firmayla iş birliği yaparak, ilgili piyasa gereksinimleri ve koşullarına uyumlu biçimde tasarım problemlerini tanımlayabilir.
  • Proje başlangıcından son sunumuna kadar tüm süreci planlayarak ve düzenli bir çalışma disipliniyle bu planı takip ederek süreci ilerletip sonuçlandırabilir. Süreç içinde her projede ortaya çıkması muhtemel sorunları yöneterek mevcut durum için uygun çözümler geliştirebilir.
  • Ürün tasarımı süreci içinde yatırımcı, üretici, tüketici, yararlanıcı, kullanıcı ve toplum ilişkilerini tanımlayarak toplam faydayı olumlu yönde etkileyecek entelektüel, etik ve pragmatik değerleri dengeleyen bir yaklaşım sergiler.
  • Projenin gerektirdiği teknik/teknolojik, üretim ve kullanıcı araştırmalarını planlayıp yürüterek araştırma çıktılarını analiz şemaları, kâğıt üzerinde ve/veya dijital eskizler ve düşük ve/veya yüksek kalitede proje maketleri yaparak ürün tasarımı önerilerine dönüştürür. Bu önerileri projenin doğasına uygun şekilde sunumlar hazırlayarak, gerektiği durumlarda animasyon ve çalışır maketlerin de yardımıyla anlatabilir.
  • Tanımlanan tasarım problemleri ve proje amaçları ile tutarlılık gösterecek biçimde bir tasarım önerisi hazırlayabilir. Amaç-sonuç tutarlılığı ilişkisini, proje süreci içinde geçirdiği tüm basamakların dokümantasyonuyla ortaya koyabilir.
Dersin İçeriği Endüstri işbirliğiyle proje geliştirilmesi. Öğrencilerin her birinin bir firma ile birlikte çalışarak (firmanın tasarım stratejisi, ürün gamı, malzeme ve üretim yöntemleri doğrultusunda yaşanan tasarım süreciyle) profesyonel hayat deneyimi kazanması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Özgün çalışma alanlarının belirlenmesi ve firma araştırması
2 Firmalar ile ön görüşmelerin yürütülmesi
3 Problem tanımı oluşturulması ve gereksinim çözümlemesi
4 Hedef kullanıcı kitlesinin çözümlenmesi ve fikir geliştirilmesi
5 Görsel çözüm önerilerinin ve ilk eskizlerin oluşturulması
6 Kullanılabilirlik ve üretilebilirlik çözümlemesi
7 Ölçülendirme ve ayrıntılandırma
8 Ergonomik çözümleme
9 Üretim çizimlerinin hazırlanması ve prototipleme
10 Prototipleme
11 Sunum tasarımı
12 Tasarım – sunum uygulama
13 Tasarım – sunum uygulama
14 Tasarım – sunum uygulama
15 Tasarım – sunum uygulama
16 Final Jürisi

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 15 10
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 19 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme X
2 Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma X
3 Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma X
4 Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme X
5 Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma X
6 Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme X
7 Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma X
8 Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme X
9 Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma X
10 Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme X
11 Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma X
12 Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma
13 Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma X
14 Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma X
15 Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 10 160
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 10 160
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler 15 1 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 15 30
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 400