AKTS - Public Speaking

Public Speaking (KAM432) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Public Speaking KAM432 3 0 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
YOK
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Okutman Şebnem Aykaç Ömeroğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Genel amaç, öğrencilerin akademik hedeflerinde olduğu kadar kişisel iletişimsel hedeflerinde de başarılı olmalarına yardımcı olmaktır. KAM 432 Topluluk Önünde Konuşma dersinin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi öğrencilerine, yazılı hazırlık ve araştırma yapmaya dayalı kısa ve çeşitli mini konuşmalar yoluyla ve çeşitli topluluk önünde konuşma yapmak için adım adım yazılı çıktılar hazırlayarak İngilizce kullanma becerilerini geliştirme fırsatları sağlamaktır. durumlar. Öğrencilerin konuşma ve sunum becerileri gelişmiş olacak
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Topluluk önünde konuşmanın önemi hakkında bilgi sahibi olur,
  • Dinlediği konuşmanın türünü tanımlayabilmesi için konuşma türleri ve konuşma metni kalıpları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Konuşmalarında hangi konuşma türünü nerede kullanacaklarını öğrenirler.
  • Temel dil biçimlerini ve kalıplarını tanır ve fikirlerini hem sözlü hem de yazılı biçimde anlamlı bir şekilde ifade etmek için kısa metinler üretirken bunları kullanır
  • İngilizce dinleme, konuşma ve yazma deneyimine sahip olur
Dersin İçeriği İngilizce dersi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders bilgisi.
2 İletişim nedir? Etkili iletişim nedir? Ders notları
3 Konuşma türleri Ders notları
4 Bilgilendirici konuşma - bir konuşmanın ana hatlarını çizin Ders notları
5 Vücut dili Ders notları
6 Bilgilendirici konuşma Ders notları
7 Sunum nasıl hazırlanır Ders notları
8 Ara Sınav
9 İkna edici konuşma Ders notları
10 İkna edici konuşma Ders Notları
11 Özel durum konuşması Ders notları
12 Özel durum konuşması Ders notları
13 Konuşmada renklerin önemi Ders notları
14 İş mülakatları Ders notları
15 Dönem değerlendirmesi Ders notları
16 Final sınavı sunumu (%60)

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. - English for Presentations, by Marion Grussendorf (2007),Oxford Bussiness English series.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 4 56
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 17 17
Toplam İş Yükü 125