AKTS - Sergileme Yöntemleri

Sergileme Yöntemleri (ART296) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sergileme Yöntemleri ART296 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Farklı meslek disiplinlerinde eğitim alan öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim ve iletişim amacı ile kullanılan sergileme yöntemlerini yazılı, görsel materyallerle ve uygulamalı olarak tecrübe etmesi.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ana sergileme temaları, bunların tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Eğitim aldığı meslek disiplininde sergi ve fuar faaliyetlerine yönelik hazırlıklar hakkında ve farklı disiplinler arasında gerçekleşen işbirliğinin önemi konusunda bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği Fuar, müze, galeri, Expo gibi farklı sergileme yöntemleri hakkında genel ilke ve kabuller, modern yöntemler kullanılarak hazırlanan sergiler ile geliştirilen iletişim teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgilendirme
2 Sergi ve fuar ile ilgili temel tanımlar ve kavramlar
3 Tarihsel gelişim içinde sergi tasarımı
4 Müze ve galerilerde kullanılan sergileme yöntemleri
5 Müze ve galeri örneklerinin irdelenmesi
6 Fuar tasarımı ve tarihi süreç içindeki gelişimi
7 Fuar stantlarının tasarımına yönelik ilkeler ve tasarım kriterleri
8 Ödev sunumları ve tartışma
9 Türkiye ve dünyada fuar ve sergi tasarımlarının irdelenmesi
10 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Marka belirleme, kurumsal kimlik ve ihtiyaç analizleri
11 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler
12 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler
13 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler
14 Ödev sunumları ve tartışma
15 Ödev sunumları ve tartışma
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Erdoğan, E. ve Erdinç, L. (2009). Peyzaj Yapıları. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
2. İpek, G. (2002). Fuar ve Stand Tasarımı. İstanbul: Yem Yayınları.
3. Locker, P. (2013). Stant Tasarımı ve Sergileme. Sezen Haskatar (Çev.). Literatür Yayınları.
4. Thomson, G. (1986). The Museum Environment. Butterworth-Heinemann Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 1 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum 2 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 20
Toplam 21 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 20
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 1 10 10
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 2 10
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 6 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100